به‌گزارش اکوایران، قیمت دلار هرات در روز شنبه در 49 هزار و 400 تومان شروع به کار کرد و چندین بار به سمت مقاومت مهم 49 هزار و 600 تا 700 تومان حمله کرد اما در شکستن و تثبیت بالای این محدوده ناکام ماند.

قیمت دلار هرات در ادامه با کاهش در پشت‌خط به 49 هزار و 430 تومان رسید. در روز شنبه علاوه بر قیمت دلار سلیمانیه دلار تهران هم در زیر قیمت دلار هرات معامله می‌شد - معامله‌گران می‌گفتند بازار تهران بلاتکلیف است. از طرفی دلار هرات افزایشی بود و نزول خاصی نداشت و از طرف دیگر قیمت طلا و سکه در بازار تهران با نگاه به ریزش انس طلای جهانی کاهشی هستند. به عقیده آن‌ها این دو اتفاق در کنار هم دلار نقدی تهران را مردد کرده است.

به خاطر همین معامله‌گران داخل به تعطیلی دولت آمریکا نگاه ویژه دارند. اگر دولت آمریکا تعطیل شود قیمت انس طلا به مدار صعود برمی‌گردد و می‌تواند بازار طلا و سکه را تحت تاثیر قرار دهد.

به عقیده معامله‌گران روند در بازار ارز مشخص است؛ رنج در یک محدوده خاص. اگر قیمت دلار امروز بالای 49 هزار و 400 تومان باز شود دوباره می‌تواند مقاومت مهم 49 هزار و 600 تا 700 تومان را تست بزند. اما اگر قیمت دلار هرات به زیر 49 هزار و 200 تومان برود خرید ندارد و با کاهش می‌تواند کف کانال 49 هزار تومان را تست بزند. در مجموع از نگاه آن‌ها محدوده مشخص قیمت دلار هرات 49 هزار تومان تا 49 هزار و 600 تومان است.

فنی‌ها می‌گویند اگر قیمت دلار هرات بالای مرز مقاومت 49 هزار و 600 تومان تثبیت بدهد خریدار جدید وارد بازار خواهد شد و امکان ورود قیمت دلار به کانال 50 هزار تومان در بازار وجود دارد. در مقابل اگر قیمت دلار سطح حمایتی 48 هزار و 900 تومان را از دست بدهد، شدت کاهش بیشتر خواهد شد.

از نگاه گروهی از معامله‌گران ریزش سنگین انس طلای جهانی، معادله بازارساز را به هم ریخته است. آن‌ها می‌گویند به همین خاطر بازار دلار از سکه و طلا جدا شد و بازارساز باید چیدمان جدیدی را اجرایی کند.