در معاملات روز چهارشنبه قیمت دلار هرات در 49 هزار و 500 تومان شروع به کار کرد و دوباره نتوانست از سد مقاومت رد شود. دلار سلیمانیه در روز چهارشنبه با گپ منفی 250 تومانی شروع کرد و با افزایش به 49 هزار و 400 تومان رسید. قیمت سکه در کانال 27 میلیون بازگشایی شد در میانه‌های روز این کانال را از دست داد. در ادامه سکه افزایشی شد و در 27 میلیون و 50 هزار تومان بسته شد که بالاتر از قیمت بازگشایی بود. طلای آبشده هم با کاهش حمایت از دست داد و وارد 9 میلیون و 600 هزار تومان شد.

معامله‌گران در روز چهارشنبه یک تحلیل جدید در مورد عدم حرکت دلار داشتند. آن‌ها می‌گفتند با اینکه که هروقت قیمت دلار به مقاومت می‌رسد تزریق داریم اما دلیل اصلی مکث دلار در این محدوده، دلار سلیمانیه است. آن‌ها معتقدند دلار سلیمانیه همچنان زیر هرات معامله می‌شود و خود این نشان می‌دهد که آن‌جا خبری وجود دارد. معامله‌گران از جمله دلیل‌های این اتفاق را احتمال بسته شدن مرز تا تزریق در سلیمانیه برای کنترل بازار مرزی عنوان می‌کردند.

معامله‌گران تکنیکال معتقدند اگر قیمت انس طلای جهانی سقف را نشکند همچنان می‌تواند بر مدار کاهش باشد و کانال 1800 دلار را از دست بدهد. درصورت چنین اتفاقی آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند قیمت سکه و طلای آبشده که الان نزدیک کف سال هستند این سطح را از دست بدهند. آن‌ها با توجه به حباب 250 هزار تومانی طلای آبشده معتقدند اگر انس 1800 دلار را از دست بدهد ریزش طلا شدیدتر می‌شود چون آنطوری که باید طلای آبشده ریزش انس را در فرمولش لحاظ نکرده است.

در روز چهارشنبه فاز منفی زیاد به بازار داده شد. جناح منفی‌بین می‌گفتند‌ تنش‌ها بین ایران و عربستان و ایران و آمریکا در رسانه‌ها دیده می‌شود و اگر تا چند روز آینده خبر رسمی از مذاکرات به بازار نرسد، مذاکرات به فرجامی نرسیده و احتمالا خریدار جدید وارد ‌شود. این دسته معتقدند در صورت نیامدن خبر، حتی بازیگران اصلی دلار، یعنی نقدی‌‌کاران هم کم کم از هفته آینده ورود می‌کنند.

دلیل چنین نگاهی خبری بود  که در روز سه‌شنبه به بازار آمد. وزارت خارجه آمریکا با این ادعا که ایران مانع بازدید بازرسان بین‌المللی شده، اعلام کرده که ایالات متحده به بازگشت به توافق هسته‌ای فکر نمی‌کند. در کنار این خبر در روز چهارشنبه اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی گفته هر زمانی که تحریم‌ها را لغو کنند ما هم مفاد برجام را اجرا می‌کنیم. همین دو خبر کافی بود تا استدلال معامله‌گران این باشد که تنش بین ایران و آمریکا در حال زیاد شدن است. این خبر باعث شد تا دلار سلیمانیه که شکاف منفی بیش از 100 تومانی نسبت به دلار هرات داشت به 50 تومان برسد.

اما در مقابل گروهی از معامله‌گران معتقدند که با آزادسازی منابع و فروش نفت، دست بازارساز پر است و اجازه نوسان زیاد به بازار نمی‌دهد. از دید معامله‌گران برای مشخص شدن عیار این دو نظر باید تا هفته بعد صبر کرد.

نکته اول بازار این بود که با نزدیک شدن قیمت سکه و طلای آبشده به کف سال 1402، گروهی از معامله‌گران از دلار خارج شده و در این بازارها خریدار شدند.

نکته دوم درمورد سمت رسمی بازار است. قیمت یورو در مرکز مبادله با کاهش به کف کانال 43 هزار تومان رسید.