به گزارش اکوایران، قیمت دلار بدون حضور نرخ از بازار ارز هرات به کاهش خودش ادامه داد. صبح چهارشنبه خبر زلزله هرات به بازار مخابره شد و به خاطر همین حتی کانال‌های نرخ‌دهی هرات که در روزهای قبل فقط قیمت فردایی می‌دادند هیچ نرخی نزدند. قیمت دلار در روز چهارشنبه با کاهش، کانال 52 هزار تومان را از دست داد و در بازار فردوسی قیمت بین 51 هزار و 400 تا 51 هزار و 800 تومان در معامله بود. قیمت درهم امارات در 14 هزار و 400 تومان شروع به کار کرد و با کاهش به 14 هزار و 160 تومان رسید.

سکه امامی در کانال ۲۸ میلیونی

قیمت سکه امامی که در روز سه‌شنبه تا 29 میلیون تومان پایین آمده بود در معاملات چهارشنبه به کاهش خودش ادامه داد و در 28 میلیون و 400 هزار تومان کار خودش را به پایان رساند. قیمت خرید سکه هم در بازار 27 میلیون و 500 هزار تومان است که فاصله خرید و فروش سکه به 900 هزار تومان رسیده. سکه رفاه بالاتر از تمامی قیمت‌های سکه بود و در 28 میلیون و 900 هزار تومان بسته شد. البته سکه اتحادیه هم در سایت 28 میلیون و 550 هزار تومان اعلام شده بود که بیشتر از بازار است. در حالت عادی این دو  قیمت سکه یعنی رفاه و اتحادیه زیر قیمت بازار نرخ می‌زدند.

قیمت سکه از سقف 32 میلیون تا 28 میلیون و 400 هزار تومان پایین آمده و کاهش سه میلیون و 600 هزار تومانی داشته، قیمت دلار هم از  حوالی 53 هزار و 800 تومان وارد کانال 51 هزار تومان شده که کاهش بیش از دو هزار تومانی را از سقف تجربه کرده. قیمت تتر در روز چهارشنبه 53 هزار تومان شروع به کار کرد و با کاهش بیش از هزار تومانی به مرز کانال 52 هزار تومان رسید. 

در حالی که در روز چهارشنبه قیمت یوروی مرکز مبادله افزایش 300 تومانی داشت و به 43 هزار و 700 تومان رسیده، خبرگزاری‌های نزدیک به دولت از کاهش قیمت در مرکز مبادله خبر دادند.

خبرگزاری تسنیم در یک گزارش مدعی شد یک نفر هم خریدار نیست و اگر کسی دلارداشته باشد با قیمت 50 هزار تومان یا نهایتا 50 هزار و 500 تومان می‌تواند مشتری پیدا کند که آن هم بعید است. طبق گزارش میدانی اکوایران قیمت دلار در بازار تهران بین 51 هزار و 400 تا 51 هزار و 800 تومان بود و اگر کسی می‌خواست دلار بخرد چه بسا بالاتر از این رقم به او می فروختند و اگرکسی نرخ کف کانال 51 را برای فروش می‌گذاشت سریع فروش می‌رفت. 

دو خبر منفی در بازار

دو خبر در بازار چهارشنبه دست به دست می‌شد، یک اینکه جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا گفته بعد از حمله حماس به اسرائیل در این هفته، ممکن است ایالات متحده اقداماتی را برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران انجام بدهد. خبر دوم درمورد درخواست 23 نماینده پارلمان اروپا از اتحادیه اروپا علیه سپاه بود.

با کاهش قیمت دلار از سقف کانال 53 هزار تومان دوباره منتهی الیه جناح کاهشی و افزایشی  وارد بازار شدند. کاهشی‌های دو آتیشه در روز چهارشنبه می‌گفتند ذخایر بانک مرکزی در حد مطلوبی قرار دارد، قیمت دلار این‌بار با کاهش، کف قبلی را هم از دست می‌دهد و  به سمت 43 تا 45 هزار تومان می‌رود. افراطی‌های افزایشی‌هم معتقدند این کاهش‌ها برای گیج کردن معامله‌گرها است و قیمت دلار بعد از این کاهش تا انتهای مهر و ابتدای آبان می‌تواند تا 56 هزار تومان بالا برود.

معامله‌گران فنی معتقدند قیمت دلار در مسیر نزول قرار گرفته‌است. قیمت دلار اگر سطح 51 هزار و 600 تومان را از دست بدهد نهایت کاهش آن تا مرز 50 هزار تومان است. به تصور آن‌ها قیمت دلار در کانال 49 هزار تومان کف محکمی درست کرده و به راحتی آن را از دست نمی‌دهد.