به گزارش اکوایران، بازار سکه در اولین روز هفته شاهد ریزش قیمت سکه امامی بود. با این حال، در دومین روز هفته فلز گران‌بهای داخلی با رشد تقریباً ۵۰۰ هزارتومانی به کانال ۲۹ میلیون تومان رسید.

بررسی‌ها حکایت از آن دارد، سکه و طلا، در ماه نخست پاییز بیشترین بازدهی را در میان بازارها ثبت کردند. بررسی آماری نشان می‌دهد که در مهر ماه «بازدهی ربع سکه ۵.۱ درصد»، «بازدهی طلای ۱۸عیار ۴.۷درصد» و «سکه تمام ۳.۱درصد» بوده است. این در حالی است که اکثر ماه‌های سال جاری، بازدهی سکه و طلا کمتر از یک درصد بوده است. اما چرا بازار سکه و طلا در ماه اول پاییز خوش درخشید؟ مهم‌ترین عامل، تنش‌های منطقه‌ای بود که باعث شد از یکسو قیمت جهانی طلا در مسیر فتح کانال ۲ هزار دلاری قرار گیرد و از سوی دیگر بازدهی دلار تهران به حدود ۲ درصد در مهر ماه برسد.

همان‌طور که در ابتدای گزارش گفته شد قیمت سکه امامی در حال حاضر در مرز مقاومتی ۲۹ میلیون تومان قرار دارد. فعالان بازار می‌گویند در صورتی که سیگنال‌های منفی حول محور موضوع جنگ حماس و اسرائیل به بازار مخابره شود، یا اینکه نزخ دلار و تتر مانند روز گذشته مسیر صعود را دنبال کند، این امر موجب تداوم افزایش قیمت سکه در سومین روز هفته خواهد شد.

البته برخی از معامله‌گران می‌گویند در روز یکشنبه لیدر بازارها طلا و سکه بوده چرا که از ابتدا میل به صعود نشان دادند.

قیمت سکه در حال مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش‌روی خود دارد.

برخی هم می‌گویند تا زمانی که مرز ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از دست‌نرود کاهشی‌ها شانسی برای قدرت‌نمایی نخواهند داشت.

بررسی تکنیکالی سکه هم نشان می‌دهد که حمایت محدوده ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مهم‌ترین حمایت سکه است و مقاومت نیمه کانال ۲۹ میلیون تومانی هم سدی است که می‌تواند مانع از رشد قیمت سکه شود.