به گزارش اکوایران، روند کاهشی قیمت در روز قبل، با رسیدن بازارها به حمایت متوقف شدند.

اخبار جنگی که به عنوان لیدر این روز‌های بازار ارز شناخته می‌شود روز قبل آرام شد؛ یعنی خبر تازه‌ای مبنی بر تشدید تنشی که ایران مربوط باشد وجود نداشت و به همین‌خاطر بازارها مجال نفس کشیدن یافتند.

اما به موازات جنگ غزه یک خبر از کنگره آمریکا، بازار ارز را هدف قرار داد، کنگره ایالات متحده به دنبال اجرایی کردن سخت‌ترین تحریم‌های نفتی علیه ایران است. افزایش و رکوردزنی صادرات نفت ایران در چندماه اخیر یکی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت دلار و انتظارات معامله‌گران بوده است، که به پشتوانه برخی تحلیل‌ها در بلومبرگ و اکونومیست معامله‌گران تصور می‌کردند که به خاطر چراغ سبز ایالات متحده برای فروش نفت ایران در ازای توافق نانوشته است.

هرچند در واقعیت تمام آمارها حاکی از افزایش صادرات نفت ایران است اما افزایش این صادرات به واسطه توافق نانوشته بارها توسط وزیر نفت رد شد. باید دید اگر تحریم‌های نفتی ایران توسط ایالات متحده تشدید شود میزان فروش نفت چه تغییری خواهد کرد. اگر مقدار فروش نفت ایران در صورت افزایش تحریم‌های نفتی کاهش پیدا نکند چنین تحریمی احتمالا بازار ارز را دچار تنش نمی‌کند‌.

خط روند سکه را متوقف کرد

پس از ثبت کندل برگشتی ستاره ثاقب در روز شنبه بازار سکه در روز یکشنبه و دوشنبه نزولی شد ولی سایه ریسک‌های ژئوپلتیکی در خاورمیانه سکه را در محدوده حمایتی خود متوقف کرد.

روز قبل سکه امامی به حمایت خط روند صعودی کوتاه مدت خود برخورد کرد ولی در محدوده حمایتی فوق متوقف مانده است. وقتی کلیت مسیر قیمتی صعودی هست اما حرکت روبه‌بالا سینوسی است - یعنی باوجود اینکه کلیت صعودی است اما بالا و پایین‌هایی در مسیر اتفاق می‌افتد - اگر کف‌های قیمتی را بتوان به وسیله یک خط بهم وصل کرد، خط روند صعودی به دست می‌آید.

از پانزدهم مهرماه در تایم فریم ساعتی سکه امامی پنج بار با نزدیکی به این خط روند حمایت شده و رو به بالا برگشته است. در صورتی که حمایت خط روند شکسته شود انتظارات صعودی در بازار طلا ضعیف می‌شود ولی اگر این حمایت حفظ شود می‌توان انتظار یکی بالایی در قسمت سکه را متصور بود.

محدوده نوسانی تتر

تتر مدتی است که به دلار سیگنال می‌دهد. بررسی تکنیکالی تتر نشان می‌دهد که دلار دیجیتالی، پس از حمله به یک زُن مقا‌ومتی به پشتوانه اخبار جنگ توانسته بالای آن حرکت کند.

در حال حاضر مرز حمایتی تتر در محدوده ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان اهمیت دارد که اگر شکسته شود و تثبیت در پایین این محدوده رخ دهد مشخص می‌شود بازار ارز جان صعودی شدن ندارد.

در بازه زمانی ساعتی، تتر دو روز است در محدوده قیمتی ۵۱ هزار و ۵۰۰ تا ۵۱ هزار و ۸۰۰ تومان گرفتار شده‌است و شکست از هر طرف می‌تواند تتر را در آن جهت حرکت دهد.

واکنش‌ شاخص کل به سالگرد

بازار سرمایه دو‌ روز‌ی است که در سایه عدم تشدید تنش‌ها در جنگ نفس می‌کشد. شاخص کل با نزدیک شدن به حمایت یک میلیون و ۹۵۰ هزار واحدی رو‌‌به بالا برگشته‌ است. پیش تر نیز در ابتدای شهریور این حمایت به داد بازار سرمایه رسیده بود.

در آبان‌ماه سال گذشته روند نزولی شاخص کل بازار سرمایه در تاریخ هفتم آبان متوقف شد و پس از آن وارد یک رالی صعودی چندماهه شد. در حال حاضر با گذشت یکسال از آن تاریخ، شاخص کل دقیقا در همین بازه زمانی به بالا برگشته است، باید دید در ادامه ارزش معاملات خرد با افزایش قیمت‌ها می‌تواند شروع یک رالی دوباره را رقم بزند یا تنش‌ها و مشکلات تحمیل شده به بازار مانع از ورود سرمایه به بازار خواهد شد.