به گزارش اکوایران،‌ قیمت طلا در اوایل معاملات روز سه‌شنبه (30 آبان) در آمریکا افزایش شدیدی داشت و برای مدت کوتاهی از مرز 2 هزار دلار گذشت. با این حال، قیمت لحظه‌ای طلا تا حدود ساعت 6 بعدازظهر به وقت ایران بار دیگر به کانال 2 هزار دلار وارد شد و تا لحظه انتشار خبر، قیمت فلز زرد در محدوده 1999 تا 2 هزار دلار نوسان دارد.

به طور کلی، قیمت طلا طی امروز از 1977 تا 2 هزار دلار نوسان داشته و قیمت نقره نیز با افزایش متوسطی همراه شده است.

به نوشته سایت کیتکو، این افزایش قیمت فلزات گران‌بها به معامله‌گران آتی و شاخص دلار ضعیف‌تر نسبت داده می‌شود. این باور در میان معامله‌گران و سرمایه‌گذاران مبنی بر اینکه فدرال رزرو، نرخ‌ بهره را بیش از این افزایش نخواهد داد نیز بر صعودی شدن بازار فلز زرد و نقره تأثیرگذار بوده است.

ارزش دلار آمریکا در مقایسه با سایر ارزها، در روز دوشنبه (29 آبان) به پایین ‎ترین سطح خود در بیش از دو ماه گذشته رسید. بسیاری از سرمایه‌گذاران فکر می‌کنند که فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را به پایان رسانده است و منتظر زمان کاهش نرخ بهره توسط این بانک هستند. شاخص دلار پس از افت قابل توجه تقریباً 2 درصدی در هفته گذشته، اکنون به 103/37 رسیده که ضعیف‌ترین شاخص آن از اول سپتامبر محسوب می‌شود.

همچنین طلای دسامبر با 17 دلار و 80 سنت افزایش به 1998 دلار و 10 سنت رسید و قیمت نقره دسامبر نیز پس از رشد 0/246 دلاری به 23 دلار و 86 سنت افزایش پیدا کرد.