به گزارش اکوایران، در بحبوحه درگیری‌ها میان حماس و اسرائیل، قیمت طلا طی یک هفته اخیر به روند قوی و مثبت خود ادامه داد. قیمت این فلز گران‌بها اخیرا به نزدیکی مرز 2 هزار دلار به ازای هر اونس نیز افزایش یافت و می‌تواند در آینده‌ای نزدیک به بالاترین قیمت تاریخ خود برسد.

تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران خرد امید بسیار بالایی نسبت به افزایش قیمت طلا در هفته منتهی به 5 آبان دارند؛ با این حال، کارشناسان بازار معتقدند این فلز گران‌بها پس از افزایش قیمت در دو هفته اخیر، با افت ارزش روبه‌رو خواهد شد.

«اوله هانسن» رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو اعلام کرده: «قیمت طلا در هفته آینده با کاهش روبه‌رو می‌شود؛ البته نه به این خاطر که عوامل افزایش قیمت از میان رفته‌اند، بلکه به این دلیل که بازار طلا اکنون نیاز به تثبیت دارد و مقاومت قیمت برای عبور از سطح 1985 دلار حاکی از این موضوع است».

دانیل پاویلونیس، کارگزار ارشد کالا معتقد است قیمت طلا همچنان تحت تأثیر عوامل ژئوپولیتیکی قرار خواهد داشت. به گفته او: «با افزایش تنش‌ها، من انتظار دارم قیمت این فلز گران‌بها به صعود ادامه دهد؛ اما با آرام شدن شرایط، امکان کاهش قیمت وجود دارد. هنوز احساس می‎‌کنم قیمت طلا در یک محدوده باقی مانده و ما لزوما از آن خارج نشده‌ایم، اما به طور قطع شرایط به نحوی پیش می‌رود که به زودی شاهد شکسته شدن این محدوده خواهیم بود». پاویلونیس همچنین اعلام کرده اگر اتفاق مهمی در ابتدا و انتهای هفته رخ ندهد، قیمت طلا کاهش می‌یابد و قیمت‌‌های حمایتی اخیر مورد آزمایش قرار می‌گیرند.
کیتکو 29 مهر

طی این هفته، 13 وال‌استریتی در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کردند. 31 درصد کارشناسان (4 نفر) معتقد بودند این فلز گران‌بها در هفته آتی با افزایش قیمت همراه می‌شود. 46 درصد آن‌ها (6 نفر) انتظار داشتند طلا در هفته آتی با افت قیمت روبه‌رو می‌شود. 23 درصد تحلیل‌گران (3 نفر) اعلام کردند قیمت این فلز طی هفته آینده با تغییری همراه نمی‌شود.

در همین حال، 105 سرمایه‌گذار خرد در نظرسنجی آنلاین کیتکو شرکت کردند که در نتیجه آن، 69 درصد (72 نفر) انتظار دارند طلا در هفته آینده صعودی باشد. 19 درصد (20 نفر) معتقدند قیمت این فلز کاهش می‌یابد. 12 درصد سرمایه‌گذاران هم اعلام کردند قیمت این فلز گران‌بها در هفته آتی تغییری نمی‌کند.