به گزارش اکوایران، قیمت سکه امامی در روز چهارشنبه هفته گذشته با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی بر روی ۳۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قرار گرفت. روز پنجشنبه و جمعه هم بازار طلا و سکه به حالت نیمه تعطیل درآمد و نرخ سکه امامی طبق سایت اتحادیه طلا و جواهر تغییر چندانی نکرد و ثابت ماند.

همچنین امروز شنبه ۲۱ بهمن ماه بین التعطیل است و گمانه‌زنی‌ها در مورد روند حرکتی سکه امامی متفاوت است. برخی از سکه‌بازان معتقدند به دلیل تعطیلات در روز جاری این فلز گران‌بهای داخلی نوسان قابل توجهی را ثبت نخواهد کرد. برخی هم می‌گویند با اصلاح نرخ دلار این احتمال وجود دارد که فشار فروش در بازار زیاد شود و فلز زرد رنگ داخلی به مسیر کاهشی خود ادامه دهد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که خبر عرضه سکه‌های بانک مرکزی بازار سکه را تحت تاثیر خود قرار داد و بر روی حباب سکه اثر گذاشت.

تحلیلگران می‌گفتند با عرضه شمش طلا در مرکز مبادله سکه‌بازان تصور می‌کنند که بانک مرکزی از منابع کافی ارز و طلا برخوردار است و همین مسئله موجب کاهش حباب سکه تا کانال ۱۴ درصدی در روز شنبه شد این سطح حباب کمترین میزان حباب سکه از ابتدای سال جاری است.

در ادامه حباب سکه به مرور افزایش یافت و همین مسئله باعث شد که دارندگان سکه کمتر از دارندگان دلار آمریکایی ضرر کنند و زیان هفتگی ۲.۳ درصدی را ثبت کنند.حباب سکه در حال حاضر در حدود ۱۹ درصد است.

در این هفته دارندگان ربع سکه بیشترین زیان را ثبت کردند و ارزش دارایی آن‌ها ۵.۹ درصد کاهش یافت، معامله‌گران طلای آب شده هم با کاهش ۴.۵ درصدی ارزش دارایی خود مواجه شدند.

همچنین بازدهی بازار ارز و طلا در این هفته منفی شد و این کاهش تا جایی ادامه پیدا کرد که خریداران ارز و طلا در هفته قبل زیان کردند و کسانی که در سقف اقدام به خرید کرده بودند بخشی از دارایی خود را از دست دادند.

در شرایط کنونی با توجه با قیمت اعلامی اتحادیه طلا، گفته می‌شود که اگر سکه امامی ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را از دست دهد احتمال عقب‌نشینی تا کف کانال یاد شده وجود دارد.