به گزارش اکوایران، قیمت سکه امامی دیروز سقوط کرد و تا  ۴۲ میلیون و 300 هزار تومان پایین آمد که نسبت به‌روز شنبه 2 میلیون و  750 هزار تومان کاهش را نشان می‌دهد. لازم به ذکر است که این فلز زرد رنگ داخلی عصر شنبه هم ۸۰۰ هزار تومان ارزان شده بود. این در حالی است که این فلز گران‌بها  هفته گذشته تا نزدیک ۴۶ میلیون تومان هم  بالا رفته بود.

 روز گذشته فعالان بازار می‌گفتند که قیمت سکه به‌ صورت هیجانی بالا رفته و این اصلاح قیمتی را طبیعی می‌دانستند. همچنین دسته‌ای  دیگر هم معتقد بودند که به دنبال کاهش قیمت تتر و قیمت دلار در معاملات نقدی دیروز سکه‌بازان هم قدرتی برای صعود نداشتند. 

 عده‌ای هم باور دارند یکی از دلایل نوسان بازار ناشی از تنش‌های اخیر در خاورمیانه بود، بنابراین به عقیده آنها این روند دوام ندارد. آن‌ها می‌گویند از هفت اکتبر به بعد مداوم بازار چنین تنش‌هایی را تجربه کرده؛ اما بعد از یک مدت قیمت دلار و سکه تعدیل شده است. به نظر می‌رسد خبر عقب‌نشینی اسرائیل از غزه در روز قبل  هم باعث شد نگرانی‌ها تا حدودی فروکش کند. 

البته اونس جهانی طلا که تاکنون یکی از دلایل اصلی نوسانی شدن بازار سکه بوده، صبح امروز رکورد تازه‌ای را ثبت کرد. گفتنی است قیمت اونس طلا بامداد امروز تا ۲۳۵۲ دلار بالا رفت، اما در زمان تدوین این گزارش با ۲۳۴۳ دلار به فروش رسید که نسبت به‌روز قبل ۱۳ دلار افزایش را نشان می‌دهد .برخی دیگر با اشاره به نوسان صعودی قیمت طلای جهانی معتقدند این اتفاق می‌تواند سرعت اصلاح سکه را تا حدودی کاهش دهد.

تکنیکالیست‌ها هم بر این باورند که سکه امروز در مرز 42 میلیون تومان تست خواهد شد. به عقیده آنها در صورتی‌که این مرز حفظ شود احتمال رسیدن آن به پله دوم و پنجم کانال یاد شده تقویت خواهد شد. با این‌حال اگر مرز یاد شده از دست برود، این امر می‌تواند قدرت کاهشی را بیشتر کند و سکه تا نیمه کانال 41 میلیون تومان عقب‌نشینی کند.