با از دست رفتن کف حمایتی قیمت انس جهانی، قیمت طلای آبشده و سکه دچار افت قیمت شدند. قیمت سکه یک کانال پایین رفت و قیمت طلای آبشده هم با کاهش حمایت 15 میلیون و 600 هزار تومان را از دست داد.

در روز سه‌شنبه قیمت انس طلای جهانی حمایت 2330 دلاری را از دست داد و همین کاهش موجب شد تا قیمت طلای آبشده با گپ منفی در 15 میلیون و 460 هزار تومان بازگشایی کند و به سمت حمایت 15 میلیون و 200 هزار تومان حرکت کند. در ادامه قیمت طلای آبشده از این مرز حمایت شد و بین حمایت و مقاومت 15 میلیون و 600 هزار تومان نوسان دهد.

قیمت سکه هم با کاهش کانال 43 میلیون را از دست داد و به 42 میلیون و 500 هزار تومان رسید. حباب سکه هم با کاهش 300 هزار تومانی، 7 میلیون و 500 هزار تومان شد.

قیمت دلار هرات در 64 هزار و 100 تومان آغاز به کار کرد و در حوالی ظهر این کانال را از دست داد.

قیمت دلار هرات در معاملات روزانه در بالای مرز حمایت 63 هزار و 800 تومان بسته شد اما قیمت فردایی دلار هرات در پشت خط این مرز را از دست داد و تا 63 هزار و 450 تومان عقب نشست.

با از دست رفتن کف قیمت دلار هرات در پشت خط، احتمال از دست رفتن کانال 63 هزار تومان در بازار ارز زیاد شده است.

قیمت درهم امارات در 17 هزار و 600 تومان بازگشایی کرد و با کاهش 100 تومانی در 17 هزار و 500 تومان بسته شد.

معامله‌گران معتقدند کاهش بازار در روز سه‌شنبه دو عامل داشته است؛ عامل اول قیمت انس طلا بود و عامل دوم به تزریق بازارساز برمی‌گردد.

در بازار رسمی روند قیمتی معکوس بازار ارز آزاد بود و قیمت‌ها بر مدار افزایش بودند. طی سه روز گذشته قیمت اسکناس و حواله دلار در مرکز مبادله بر مدار افزایش بوده و قیمت حواله دلار در روز سه‌شنبه به مرز کانال 41 هزار تومان رسید. قیمت اسکناس دلار هم با افزایش بیش از 150 تومانی در 43 هزار و 900 تومان معامله شد.

با توجه به افزایش قیمت حواله در مرکز مبادله در بازار هر روز این بحث وجود دارد که دلار نیما در حال نزدیک شدن به قیمت دلار آزاد است. نکته این موضوع قیمت ارز ترجیحی یا همان 28 هزار و 500 تومانی است که همچنان ثابت بوده و به این خاطر افزایش دلار مرکز مبادله را به نرخ نیما ربط می‌دهند که از جنس حواله است.

سه خبر مورد توجه معامله‌گران بود. خبر اول از بلومبرگ بود که گفته بایدن تحریم‌های جدید نفتی جمهوری اسلامی که توسط مجلس نمایندگان تصویب شده‌ را وتو خواهد کرد و اجرایی نمی‌شود. با این حال که این خبر سیگنال مثبتی برای بازار تلقی شد اما اگر این اتفاق نیفتد و این خبر تکذیب شود می‌تواند به بازار نوسان بدهد.

خبر دوم درمورد صحبت‌های قالیباف، رئیس مجلس بود که گفته تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است و وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بانک مرکزی مسئول هستند. در این چند روز نماینده‌های مجلس نسبت به سیاست‌های ارزی بانک مرکزی نقدهایی داشتند که به بازار سیگنال منفی داده. البته بانک مرکزی جواب داد تامین ارز دارو در سال 1402 نسبت به سال 1401 در حدود 26 درصد رشد داشته است.

خبر سوم صحبت‌های معاون اقتصادی سازمان بازرسی بود که در برنامه تلویزیونی مدعی شده از سال 94 تا پارسال 16 میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده است.

معامله‌گران فنی معتقدند کف محکم طلای آبشده در محدوده 15 میلیون و 200 هزار تومان تا 14 میلیون و 800 هزار تومان است و تا زمانیکه بالای 15 میلیون و 200 هزار تومان نوسان بدهد می‌تواند برای شکستن مقاومت 15 میلیون و 600 هزار تومان تلاش کند.

نکته بازار پیش‌بینی ریت یورو در برابر دلار بود. یک تحلیل از قیمت یورو در بازار دست به دست می‌شد که مدعی بود احتمالا قیمت یورو در برابر دلار دوباره به سمت عدد یک حرکت می‌کند که کاهش قابل توجهی است.