به گزارش اکوایران، هرات یکشنبه تا 58 هزار تومان پایین آمد بعدش تا 58 هزار و 800 تومان پولبک زد تا قیمت اصلاح بدهد و بعد از آن فعلا بین کف و مرز مقاومت نوسان می‌دهد. بازار ارز هرات در روز سه‌شنبه در 58 هزار و 700 تومان شروع به کار کرد و در ابتدا با کاهش تا 58 هزار و 400 تومان پایین آمد و در ادامه بعد از برگشت قیمت درهم به نرخ بازگشایی، هرات هم به بالا برگشت و در 58 هزار و 600 تومان بسته شد. البته در پشت خط از این قیمت هم پایین‌تر رفت.

قیمت درهم امارات در 16 هزارو 100 تومان بازگشایی کرد که زیر نرخ دوشنبه بود. در ابتدا و در نیمه اول قیمت درهم یک شلی تا 16 هزار و 70 تومان داد و در ادامه دوباره به نرخ بازگشایی برگشت. همچنان در بازار شاهد این بودیم که قیمت اسکناس در تهران بالای نرخ برآورد شده از درهم است.

قیمت سکه در 36 میلیون و 600 هزار تومان آغاز به کار کرد و تا 36 میلیون و 400 هزار تومان پایین آمد اما در ادامه مثل سایر بازارها بالایی داد و در 36 میلیون و 800 هزار تومان بسته شد. با این حساب سکه تنها بازاری بوده که در روز سه‌شنبه افزایش داشته است.

قیمت طلای آبشده با کاهش به پله چهارم کانال 13 میلیون رسید. نکته طلای آبشده این بود که معامله‌گران مدعی بودند که حباب طلای آبشده بیش از 200 هزار تومان حباب منفی دارد. از منظر آن‌ها دلیل چنین اتفاقی این است که تقاضا برای آن فعلا کم است یعنی فعالان بازار احتمال می‌دهند انس از محدوده‌های فعلی پایین بیاید. یکی دیگر از دلیل‌های کم بودن تقاضا را هم نزدیک شدن به عید و کاهش فعالیت بنکدارها می‌دانند.

بازار سه شنبه دو بحث داغ داشت. بحث اول درمورد خبر ارسال اسامی متخلفان ارز مسافرتی به بانک مرکزی بود. یک خبر به بازار رسید که حاکی از این بود که بانک مرکزی طی مکاتبه‌ای با فرودگاه‌های بین‌المللی کشور، خواستار دریافت اسامی مسافرانی که ارز مسافرتی گرفته اما در ادامه اقدام به لغو بلیت خود کرده‌اند، شده.

بانک مرکزی قصد عودت ارز از این اشخاص را دارد و حتی قصد دارد در صورت عدم عودت ارز، محدودیت‌های بانکی نسبت به این اشخاص اعمال کند. راهکار جدید معامله‌گران هم جالب توجه بود؛ آن‌ها به بانک مرکزی می‌گفتند ارز مسافری را نه حتی بعد از گیت بلکه در داخل هواپیما و بعد از تیک‌آف به خریداران بدهید تا دیگر بلیت هم کنسل نشود. گروهی هم معتقد بودن که اگر بانک مرکزی همین‌قدر که در بازار آزاد، ارز سهمیه و مسافرتی قاعده چارچوب می‌گذارد در بازار نیما هم این عمل را انجام می‌داد احتمالا جواب بهتری هم می‌گرفت. از نظر آن‌ها میزان ارز مسافرتی، در مقابل رانتی که به واسطه شکاف قیمت دلار نیما و بازار آزاد داده می‌شود هیچ است.

بحث دوم بازار این بود که در ششمین حراج سکه مرکز مبادله با چه فرمولی برای خرید از مرکز مبادله ثبت سفارش کنند که به آن‌ها سکه برسد و سود کنند. گروهی از معامله‌گران می‌گفتند قیمت را 5 درصد زیر بازار بگذارید احتمال برنده شدنش وجود دارد. برخی هم می‌گفتند 500 هزار تا 800 هزار تومان زیر نرخ بزنید امکان برنده شدن دارید. با توجه به اینکه در حراج روز سه‌شنبه هم سکه، هم نیم‌سکه و هم ربع سکه عرضه می‌شد، دسته‌ای از معامله‌گران توصیه می‌کردند اگر به جای نیم و سکه تمام برای سایر اعضای خانواده فقط ربع سکه بخرید سود بیشتری نصیبتان می‌شود. 

به عقیده تحلیل‌گران فنی قیمت طلای آبشده بین محدوده 13 میلیون و 350 هزار تا 13 میلیون و 650 هزار تومان گیر کرده و از هر طرف که خارج شود می‌تواند به همان سمت نوسان بدهد.