به گزارش اکو ایران، روز شنبه، 26 خرداد، معاملات بازار طلا و سکه در حالی به پایان رسید که بازار ارز نوسان چندانی نداشت.

شروع معاملات در بازار سکه ابتدا افزایشی بود، اما در نیمه دوم معاملات مسیر کاهشی را در پیش گرفت. با توجه به رکورد بازار ارز در روزهای اخیر، فعالان بازار می‌گویند تحرکات بازار سکه ناشی از وضعیت اونس طلاست.

قیمت طلا در شروع هفته

بنا بر اعلام اتحادیه طلا و جواهر، قیمت هر گرم طلای 18 عیار در روز گذشته، سه میلیون و 352 هزار تومان بود. این قیمت نسبت به روز پنجشنبه افزایش بیش از یک درصدی داشت. همچنین هر مثقال طلای 18 عیار هم 14 میلیون و 520 هزار تومان معامله شد که نسبت به روز پنجشنبه افزایش بیش از یک درصدی را تجربه کرد.

اونس طلا نیز در روز شنبه به 2 هزار و 333 دلار رسید که نسبت به روز قبل از آن  ۰.۱۲ درصد افزایش را ثبت کرد.

وضعیت بازار سکه در ابتدای آخرین هفته بهاری

اما بازار سکه در روز گذشته چگونه بود؟ روز شنبه سکه امامی، 40 میلیون و 50 هزار تومان معامله شد. این قطعه از سکه نسبت به روز پنجشنبه، کاهش ۰.۱۳ درصدی را ثبت کرد. 

نیم سکه نیز 22 میلیون و 750 هزار تومان و ربع سکه 14 میلیون و 750 هزار تومان معامله شد. هر دو مورد نیز نسبت به روز پنجشنبه کاهش قیمت داشتند. سکه گرمی اما نسبت به روزهای گذشته تغییر قیمت نداشت و با همان قیمت 6 میلیون و 900 هزار تومان معامله شد.

پیش‌بینی قیمت سکه امروز 27 خرداد

به طور کلی، روز گذشته مسیر حرکت سکه امامی و طلای آبشده خلاف جهت هم بود. سکه امامی برای شکست کانال 40 میلیونی حرکت کرد، اما طلای آبشده افزایش بیش از یک درصدی داشت و 14 میلیون و 512 هزار تومان قیمت‌گذاری شد.

در میان اخبار مهمی که در میان بازارها می‌چرخید می‌توان به تبادل زندانیان ایران و سوئد اشاره کرد. اقتصادنیوز در گزارشی با پرداختن به اخبار مهم بازارها نوشت که گفته می‌شود بازارساز در سلیمانیه فعال شده و ادعا می‌شود که پای تزریق ارز در میان است. 

در ادامه این گزارش آمده که انتشار جزئیات برگزاری سی وسومین جلسه حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران نیز از خبرهای مورد توجه معامله‌گران بود. این حراج قرار است روز سه‌شنبه، ۲۹ خرداد‌ماه ۱۴۰۳ برگزار شود. اتفاقی که باید دید می‌تواند مانند هفته گذشته در کاهش بازدهی طلا و سکه نقش داشته باشد؟

روز گذشته حباب طلای آبشده به بیش از یک درصد رسید که آن را مرز هشداری توصیف می‌کنند. برخی می‌گویند هر زمان حباب طلای آبشده به بالای یک درصد رسید، کمی بعد از آن قیمت طلا مسیر کاهشی را در پیش می‌گیرد.

وضعیت قیمت تتر در ابتدای هفته

روز گذشته تتر پایین‌تر از دلار تهران معامله شد. همانطور که گفته شد، قیمت دلار نوسان چندانی نداشت و در مرز 59 هزار تومان خرید و فروش شد. تتر اما کانال 59 هزار تومانی را از دست داد و در محدوده 58 هزار و 750 تومان قرار گرفت. 

تحلیل وضعیت کف بازار نشان می‌دهد که در صورت از دست رفتن این محدوده برای تتر، جناح کاهشی در معاملات تقویت می‌شود.