به گزارش اکوایران، آنچه که امروز در صفحات بورسی مشاهده می‌شد و دائما تیتر می‌شد، اعلام از دست رفتن حمایت محدوده دو میلیون واحدی بود.

در روز جاری شاخص کل بورس تهران محدوده دو میلیون واحد را از دست داد. برخی از اعداد رند شاید از نظر تکنیکی حمایت مهمی محسوب نشوند ولی چون توجه بازار را به خود جلب می‌کنند به عنوان حمایت روانی شناخته می‌شوند.

شاخص کل بورس با از دست‌دادن این حمایت روانی باعث تضعیف امنیت روانی سهامداران شد. خروجی منطقی این اتفاق افزایش فشار فروش در بازار سهام و حق تقدم بود.

محدودیت دامنه نوسان، سایه ریسک‌های ژئوپلتیک بر منطقه، قیمت‌گذاری دستوری، ابلاغیه و بخشنامه‌های آنی، محدودیت مصرف برق برای صنایع در تابستان و ثبت‌نام برای خودروهای ایران‌خودرو، بر رکود و فشار فروش موجود در بازار ارز موثر بود. در این میان خبر خاصی هم چشم‌انداز سودآوری بازار سرمایه را تغییر نداده است.

 دیدار خصوصی‌ها با رییس پلیس امنیت اقتصادی

قدیر قیافه نایب رییس اتاق ایران در نشست هیئت رئیسه اتاق ایران، رؤسای اتاق‌ها و کمیسیون‌های تخصصی با رئیس پلیس امنیت اقتصادی، یکی از معضلات امروز اقتصاد کشور را تورم قوانین در بخش اقتصاد دانست.

قوانین و بخشنامه‌های خلق‌الساعه، ریسک سیستماتیک را برای بازار سرمایه و فعالیت‌های اقتصادی افزایش می‌دهد و افق سرمایه‌گذاری بلندمدت را مختل می‌کند. به همین خاطر ازدیاد قوانین در بخش اقتصادی، تأثیر منفی بر اقتصاد بدارد چرا که ازدیاد قوانین به جای آنکه راه‌گشای باشد دست و پاگیری و مشکل‌ساز می‌شود

علی‌آبادی در مجلس

امروز عباس علی‌آبادی وزیر صمت دولت سیزدهم برای تصدی وزارت نیرو مهمان مجلس شورای اسلامی شد. تعطیلی‌ مکرر کسب‌‌و‌کارها و صنایع و حتی ادارات دولتی به خاطر مدیریت مصرف برق در گرمای تابستان، این وزارت‌خانه را به یکی از وزرات‌‌خانه‌های کلیدی دولت چهاردهم تبدیل کرده که انتظارات سنگینی متوجه آن است.

شاخص کل بورس امروز حمایت محدوده دو میلیون واحدی را از دست داده است و با ابهامات موجود چشم‌انداز روشنی پیش‌روی سهامداران نیست.

پولبک در بازار ارز و طلا

بازار ارز و طلا در روز جاری نوسان روبه بالا را تجربه کرد که با‌توجه به شکست حمایت‌های معتبر در معاملات گذشته، تحلیلگران افزایش قیمت‌ها را فعلا پولبک به حمایت از دست رفته دانستند.

دولت چهاردهم نیامده، محمدجواد ظریف -معاون امور راهبردی پزشکیان- استعفا داد. جایگاه و دیدگاه او در حوزه سیاست خارجه کشور طرفدارانی دارد، با توجه به آنکه حصول توافق برجام در دوره وزارت او رقم خورده است و مسعود پزشکیان رییس‌جمهور کشور هم به دنبال ایجاد آرامش در فضای سیاسی داخلی و بین‌المللی است، خروج او در اولین روز بسیار مورد توجه قرار گرفت و در کنار اخبار منتشر شده از تنش‌های منطقه‌ای و قرارگیری نمودارهای تکنیکی در بازه ساعتی در محدوده اشباع فروش منجر به پولبک طلای آب‌شده و سکه امامی به حمایت از دست رفته شد.

انتظار می‌رود در سپتامبر، فدرال رزرو نرخ بهره را کاهش دهد و التهابات غزه و وعده پاسخ سخت مسکو در برابر حملات غافل‌گیرانه اخیر اوکراین، باعث رشد اونس طلا تا محدوده دو هزار و ۴۴۵ دلار شده است. حباب نیم سکه در کانال ۳۳ درصدی قرار دارد که پایین‌ترین حباب نیم‌‌سکه از ابتدای سال جاری است.

حباب ربع سکه هم در پایین‌ترین سطح از دهم اردیبهشت در محدوده ۷۳ درصد قرار دارد و حباب درهم ۸۲ تومان است.