به گزارش اکوایران، بازار طلا و سکه از روز گذشته روند نزولی به خود گرفت و خریداران با کاهش قیمت‌ها مواجه شدند. بر این اساس اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرد که امروز، 25 مرداد 1403 و تا لحظه انتشار این گزارش، قیمت طلای 18 عیار ، 29 هزار تومان کاهش داشت و به سه میلیون و 475 هزار و 300 تومان رسید. طلای 24 عیار هم که روزهای گذشته به مرز پنج میلیون تومان رسیده بود، با کاهش 38 هزار تومانی نسبت به دیروز در نرخ چهار میلیون و 633 هزار تومان عرضه شد.

بازار سکه امروز هم کاهش قابل توجهی را به ثبت رساند. قیمت سکه طرح جدید امروز 350 هزار تومان ارزان شد و به 41 میلیون و 150 هزار تومان رسید. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران نوشت که سکه طرح قدیم هم 300 هزار تومان ارزان شد و نرخ 37 میلیون و 300 هزار تومان را در کارنامه قیمتی خود ثبت کرد. 

فارغ از روند بازار داخلی طلا و سکه باید اشاره کرد که اونس طلای جهانی هم بر مدار نزولی قرار گرفته است و امروز با 12 دلار ارزان و در سطح 2466 دلار عرضه شد. 

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، 25 مرداد 1403

برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی، در گفتگو با اکوایران مطرح کرد: «دو مولفه اونس جهانی طلا و قیمت دلار بازار طلا و سکه را رهبری می‌کنند. طلای جهانی دوباره در حال حرکت به سمت سقف تاریخی خود است، اما دلار روندی برعکس طلای جهانی طی کرد و در روزهای اخیر نزولی شد.»

او ادامه داد: «با توجه به روند قیمتی این دو مولفه تاثیرگذار در قیمت طلا و سکه، پیش‌بینی می‌شود که این توازن برعکس شود؛ یعنی قیمت دلار افزایش و قیمت طلای جهانی کاهش یابد. درنتیجه به نظر می‌رسد قیمت طلا در هفته آینده در حالت رنج قرار بگیرد و افزایش یا کاهش چندانی در بازار مشاهده نشود.»

این کارشناس بازارهای مالی افزود: «اگر اتفاق سیاسی مورد توجهی رخ ندهد و ریسک سیستماتیک تشدید نشود، می‌توان گفت که هفته آرامی پیش روی بازار طلا و سکه کشور قرار دارد. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که طلا در آینده روندی متعادل و رو به مثبت به خود می‌گیرد.»

حق‌شناس در پایان توضیح داد: «باید توجه کرد که طی روزهای گذشته حباب سکه دوباره بزرگ شد. اما در این هفته به نظر می‌رسد حباب سکه و هم حباب طلای 18 عیار تشدید می‌شود.»