به گزارش اکوایران، قیمت طلا و سکه از ابتدای هفته نوسانات زیادی را تجربه کرد. طلا و سکه در ابتدای هفته با افزایش قیمت همراه شد، اما امروز طلا کاهشی و سکه افزایشی شد. آنگونه که اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرده است، قیمت طلای 18 عیار امروز، 31 مرداد 1403 و تا لحظه انتشار این گزارش، افزایش داشت و به سه میلیون و 556 هزار و 300 تومان رسید. طلای 24 عیار هم با کاهش همراه و در نرخ چهار میلیون و 736 هزار تومان عرضه شد.

سکه هم امروز تغییر مسیر داد و کاهش قیمت را به ثبت رساند. بر این اساس، قیمت سکه طرح جدید امروز، 350 هزار تومان ارزان شد و به 42 میلیون و 100 هزار تومان رسید. سکه طرح قدیم که روزهای گذشته وارد کانال بالاتر شده بود، امروز 200 هزار تومان ارزان و در نرخ 37 میلیون و 300 هزار تومان عرضه شد. 

طلای جهانی اما مدت‌هاست که آرایش صعودی به خود گرفته است. بر این اساس طلای جهانی پنج دلار گران شد و به 2516 رسید. 

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، 31 مرداد 1403

ابراهیم محمد ولی، فعال بازار طلا و سکه، در گفتگو با اکوایران گفت: «طی روزهای اخیر طلای جهانی سقف‌شکنی داشت و همچنین نرخ دلار در کشور دچار نوساناتی شد. همین دو عامل کافی بودند که طلا و سکه در مسیر صعود قیمت‌ها قدم بردارند. البته باید به این نکته اشاره کرد که بازار به دو دلیل شاهد کاهش تقاضا بود؛ نخست ماه صفر و مناسبات مذهبی آن و دوم، نوسانات زیاد بازار. در واقع رکود بر تمامی بازارهای کشور حاکم شده است.»

او ادامه داد: «البته تنش‌های سیاسی، حتی در حد حرف و اظهارنظر هم بر بازار طلا و سکه تاثیر می‌گذارد. همچنین کابینه پیشنهادی رئیس دولت چهاردهم بر کاهش نوسانات و قراردادن بازار در سردگمی نقش به‌سزایی ایفا کرد.»

این کارشناس بازار طلا و سکه در ادامه توضیح داد: «انتظار می‌رود بازار در آینده به سمت کاهش قیمت‌ها حرکت کند؛ چراکه بخش اقتصادی کلان کشور در تلاش است تا بازارهای مالی را به ثبات برساند و بتواند به خوبی آن را مدیریت کند.»

محمد ولی تاکید کرد: «روند بازار طلا و سکه در ادامه سال بستگی به اتفاقات سیاسی دارد که در جهان رخ می‌دهد. در واقع اگر تنش‌های سیاسی در جهان شدت بگیرد، تاثیر منفی بر بازارهای داخلی کشور مشاهده خواهیم کرد. اما اگر اتفاق غیرقابل پیش‌بینی رخ ندهد بازار با نوسانات یک الی دو درصدی به کار خود ادامه می‌دهد.»