برنده چالش روز ابتدایی هفته بازارها، در روز یکشنبه مشخص شد. در روز شنبه به بازار طلا و سکه دوتا سیگنال متناقض داده شد؛ قیمت سکه حواله برمدار کاهش بود و کانال 44 میلیون را از دست داد اما در مقابل قیمت طلای آبشده بر مدار افزایش بود. در معاملات روز یکشنبه مشخص شد که بازار سکه حواله چپ‌زنی کرده و بازارها هم‌راستا با رشد قیمت طلای آبشده به سمت مرزهای مهم رفتند.

قیمت طلای آبشده روز یکشنبه را در 15 میلیون و 735 تومان شروع کرد و با افزایش وارد پله هشتم کانال 15 میلیون شد و بعد از این افزایش یک اصلاح داد. اما در ادامه قیمت طلای آبشده در نیمه دوم دوباره با افزایش تا مرز مقاومت مهمش در یکقدمی پله نهم به کار خودش پایان داد. حباب قیمت طلای آبشده هم برمدار افزایش بود و به یک درصد رسید یعنی نزدیک به 300 هزار تومان از قیمت طلای آبشده حباب است.

قیمت سکه امامی که در روز شنبه وارد کانال 43 میلیون شده بود در روز یکشنبه در این کانال پیشروی کرد. قیمت سکه در 43 میلیون و 100 هزار تومان آغاز به کار کرد و به میانه کانال 43 میلیون رسید. حباب سکه هم چاق شد و به 19 درصد رسید که نشان می‌دهد بیش از 8 میلیون از قیمت فعلی سکه حباب است.

قیمت دلار هرات در مرز حمایت 59 هزار و 200 تومان بازگشایی کرد و با بازگشایی قیمت درهم و افزایشش به سمت مرز مقاومت 59 هزار و 600 تومان حرکت کرد. قیمت دلار هرات فعلا نتوانسته از این مرز عبور کند. قیمت دلار هرات طی 25 روز گذشته نتوانسته بالای این مرز تثبیت بدهد.

قیمت درهم با گپ منفی 50 تومانی در 16 هزار و 200 تومان شروع به کار کرد و با افزایش به سمت مرز 16 هزار و 300 تومان رفت اما در روز یکشنبه هم نتوانست از آن عبور کند. قیمت درهم در نهایت در 16 هزار و 270 تومان بسته شد.

قیمت دلار تهران هم مثل هرات و درهم معاملات رنجی را سپری کرد و چاق شدن حباب بازار طلا و سکه هم نشاندهنده این بود که بازار ارز با رشد طلا و سکه همراهی نکرده است. قیمت دلار تهران در میانه کانال 59 هزار تومان شروع به کار کرد و تا 59 هزار و 750 تومان بالا رفت. البته در معاملات پشت خطی هم دلار تهران و هم دلار هرات به صعود خودشان ادامه دادند و قیمت دلار تهران به سمت 60 هزار تومان حرکت کرد.

به عقیده تحلیلگران سه موضوع در رشد قیمت‌ها دخیل بوده؛‌ تعطیلی، کمبود جنس نقدی طلا در بازار و واردات خودرو. از منظر آن‌ها با توجه به تعدد تعطیلی و تق و لق بودن بازار در این روزها، قیمت قبل از تعطیلات بالا رفته تا ریسک افزایش را به جان بخرد. برخی از معامله‌گران در روز یکشنبه مدعی بودند طلای آبشده در بازار کم شده و خود این موضوع دلیل دوم افزایش قیمت‌ها شده است. دلیل سوم رشد بازارها را برخی از معامله‌گران مربوط به اخباری می‌دانند که درباره واردات خودرو می‌آید. در بازار یکشنبه برخی مدعی بودند که یکسری‌ها تحقیق می‌کردند که چطور می‌شود در ترکیه و دوبی حساب ارزی باز کرد.

دو‌هفته است در بازار در خصوص وارادت خودرو از طرف اشخاص حقیقی بحث وجود دارد. در روز شنبه بانک مرکزی اعلام کرد واردات خودرو از طریق سپرده افراد در بانک‌های خارجی مجاز است.

معامله‌گران می‌گفتند در روز یکشنبه یکسری‌ها دنبال راه و روش باز کردن حساب بودند. جالب بود که بعضی‌ها سفارش می‌کردند سراغ بانک ‌زراعت ترکیه نروید چون هزینه‌های مالیاتی آن بیشتر است. در مجموع خبر واردات و حساب ارزی یک تحرکاتی در بازار ایجاد کرده است.

به عقیده معامله‌گران فنی موج صعود طلای آبشده اگر تکمیل شود می‌تواند تا 16 میلیون و 300 هزار تومان بالا برود. اولین محدوده مقاومت 15 میلون و 900 هزار تومان است که اگر از آن رد شود قیمت می‌تواند در 16 میلیون و 140 هزار تومان واکنش داشته باشد. تحلیلگران می‌گویند آنقدر در اعداد بالا و پایین  چارت گپ ایجاد شده که به واسطه آن نوسان‌ها زیاد می‌شود.

نکته بازار ارز این بود که بانک مرکزی در معاونت ارزی یک رشته مدیریت جدید اضافه کرده به نام مدیریت کل تنظینم بازار ارز.