اگرچه بازار ارز در روز‌ دوشنبه تعطیل بود ولی به نظر می‌رسد این تعطیلی درروزجاری هم بازار ارز را تحت تاثیر قرار داده بود، قیمت‌ها در روز جاری درجا زدند و قیمت جدیدی برای اقلام سکه اعلام نشد.

پیش‌بینی می‌شد که بازار ارز و طلا در روز جاری، در میانه تعطیلات، حالتی نیمه تعطیل داشته باشد؛ در روز جاری بازار ارز و طلا مطابق پیش‌بینی‌ها سوت و کور بود.

در روز قبل دلار دیجیتال اما معامله می‌شد؛ تتر دیروز کاهشی عملکرد.

خبرهای خارجی به بازار

بر اساس گزارش ایسنا رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که پاسخی از رییس جمهور ایران دریافت کرده‌ام و او موافقت کرده است که باید دیدار کنیم.

پاسخ رئیس جمهور ایران نشان‌دهنده وجود پتانسیل برای گفت‌وگوهای تازه میان دو طرف با هدف تضمین فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران است.

نخستین جلسه شورای معاونین وزارت اقتصاد هم به ریاست عبدالناصر همتی وزیر اقتصادی برگزار شد و در آن جلسه مقامات و ضروریات پیوستن به اف‌ای‌تی‌اف مطرح شد. بررسی اف‌ای‌تی‌اف در اولین جلسه شورای معاونین وزارت اقتصاد در دولت چهاردهم مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اعلام کرده است که ایران و روسیه کار بر روی آماده‌سازی موافقت نامه جامع همکاری‌های ایران و روسیه را در آینده بسیار نزدیک تکمیل خواهند کرد.

موارد مطرح شده سیگنال ‌های مثبت از فضای مثبت سیاست خارجه ایران بود که از روز یکشنبه منتشر شده و انتظارات در بازار ارز و طلا را آرام نگه داشته است.

این روزها اثر تنش‌های منطقه‌ای با اسرائیل بر بازار ارز کاهش پیدا کرده است دلیل این مسئله را می‌توان در فضای بین المللی پیدا کرد چرا که در حال حاضر اجماع علیه ایران شکست خورد ه است و در نقطه مقابل اجماع علیه اسرائیل به عنوان دشمن ایران در منطقه در حال تقویت شدن می‌باشد و این مسئله به مرحله ای رسیده است که دیوید لامی وزیر خارجه انگلیس به عنوان یکی از حامیان اصلی اسرائیل اعلام کرده است که این کشور به سرعت ۳۰ مجوز از ۳۵۰ مجوز صادرات تسلیحات به اسرائیل را تعلیق خواهد کرد.

در روز جاری دلار تهران نسبت به روز یکشنبه ۱۰۰ تومان رشد کرد ولی قیمت تتر ۳۵ تومان کاهش یافت حباب درهم در محدوده ۲۵ تومان قرار گرفت و حباب سکه در کانال ۱۹ درصدی باقی ماند.

رفتار عقلانی صاحبان سرمایه در میانه تعطیلات

بازار پر حاشیه سرمایه که در روزهای اخیر مورد توجه دولت قرار گرفته است در روز جاری نوسان محدوددی را تجربه کرد. شاخص کل با کاهش هزار و ۲۰۴ واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۰۹ هزار واحدی قرار گرفت ولی شاخص هم‌وزن صعودی شد.

ارزش معاملات خرد در روز جاری نسبت به روز پنجشنبه کم شد و خروج پول حقیقی از بازار سهام و حق تقدم افزایش یافت که اگر این شرایط در روزهای ابتدایی هفته آتی ادامه پیدا کند نشانه خوبی برای بازار سهام نیست.

ورود پول حقیقی به صندوق‌های درآمد ثابت در روز جاری در میانه تعطیلات افزایش یافت و ۹۰۳ میلیارد تومان پول حقیقی وارد صندوق‌ های درآمد ثابت شد که نشان از رفتار عقلانی صاحبان سرمایه در تعطیلات است. شاخص کل در بالای مقاومت محدوده دو میلیون و۱۰۰ هزار واحدی است و تا زمانی که در بالای این محدوده قرار دارد نوسانات محدود آن به منزله تلاش برای تثبیت بالای محدوده مقاومتی تلقی می‌شود که اکنون به حمایت تبدیل شده است.