به گزارش اکوایران، قیمت طلا و سکه پس از تعطیلات هفته جاری، آخرین روز کاری خود را در این هفته با روند صعودی آغاز کرد. آنگونه که سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرده است، طلای 18 عیار امروز، 15 شهریور 1403 و تا لحظه انتشار این گزارش، کار خود را با افزایش قیمت آغاز کرد و به سه میلیون و 638 هزار تومان رسید. طلای 24 عیار هم افزایش قیمت‌ را تجربه کرد و در نرخ چهار میلیون و 850 هزار تومان عرضه شد.

سکه هم در بازه فعلی خود نوسانات جزئی را تجربه کرد. بر این اساس، سکه طرح جدید با افزایش جزئی نسبت به آخرین روز کاری بازار پیش از تعطیلات، به 43 میلیون و 600 هزار تومان رسید. سکه طرح قدیم هم گران شد و نرخ 38 میلیون و 200 هزار تومان را در کارنامه قیمتی خود به ثبت رساند. 

طلای جهانی اما این روزها روند مشخصی را طی نمی‌کند و با نوسانات جزئی درجا می زند. امروز هم طلای جهانی به قیمت 2504 دلار به ازای هر انس رسید. 

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، 15 شهریور 1403

کارشناسان بازارهای مالی معتقدند که آغاز هفته جدید با توجه به تعطیلی بازار، روند بی‌جهتی را در ابتدا طی می‌کند، اما در ادامه هفته بازار شاهد روند قیمتی جدیدی خواهد بود. 

کارشناسان اقتصادی تا مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روند قیمت در بازارهای مالی را با نوسانات محدود پیش‌بینی می‌کنند. آن‌ها می‌گویند که درصورت عدم حرکت طلای جهانی در مسیر صعودی، بازارهای جهانی ممکن است شاهد کاهش نرخ طلا و بازگشت به کانال 2400 باشد. در این شرایط احتمال کاهش قیمت طلا در بازار داخلی هم وجود خواهد داشت. 

البته فعالان این بازار هم می‌گویند که سکه بهار آزادی درحال تثبیت در کانال جدید است. به نظر  می‌رسد اگر این تثبیت ادامه داشته باشد، در بلندمدت قیمت سکه بهار آزادی نیز حرکت افزایشی را تجربه می‌کند.