به گزارش اکوایران، قیمت طلا و سکه پس از اتمام تعطیلی‌ها در کشور و نیمه‌تعطیل بودن بازار طلا و سکه،‌امروز آرایش نزولی به خود گرفت. بر اساس اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، طلای 18 عیار امروز، 17 شهریور 1403 و تا لحظه انتشار این گزارش، در هفته جدید کار خود را با کاهش قیمت آغاز کرد و به سه میلیون و 617 هزار 300 تومان رسید. طلای 24 عیار هم ریزش قیمت‌ را تجربه کرد و در نرخ چهار میلیون و 822 هزار تومان به بازار عرضه شد.

سکه هم از این نوسانات جدا نماند، اما مسیر مشخصی را طی نکرد. بر این اساس، سکه طرح جدید با کاهش قیمت همراه شد و به 43 میلیون و 500 هزار تومان رسید. اما سکه طرح قدیم گران شد و نرخ 38 میلیون و 300 هزار تومان را در کارنامه قیمتی خود به ثبت رساند. 

سقف مقاومتی طلای جهانی هم شکسته شد و طلای جهانی را به کانال پایین‌تر کشاند. در حال حاضر ارزش طلای جهانی به سطح 2497 به ازای هر انس رسیده است.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، 17 شهریور 1403

هفته گذشته طلا و سکه به رغم نیمه‌تعطیل بودن بازار تحت تاثیر نوسانات انس جهانی طلا و همچنین نوسانات نرخ ارز در کشور با افزایش قیمت همراه شد. البته این افزایش دور از انتظار بود و کارشناسان اقتصادی روندی ثابت و بلاتکلیفی را در بازار طلا و سکه کشور پیش‌بینی می‌کردند. 

در این میان باید به این نکته توجه کرد که با فرارسیدن ماه محرم و صفر بازار در حالت نیمه رکودی قرار داشت و اکنون با آغاز ماه ربیع‌الاول فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند که میزان خرید و فروش طلا و سکه افزایش پیدا کند و رونق به بازار بازگردد. 

برگزاری حراج سکه در مرکز مبادله ایران

شانزدهمین جلسه حراج سکه طلای مرکز مبادله طلا و ارز ایران امروز، شنبه 17 شهریور 1403، از ساعت 12 تا 15 برگزار می‌شود.

بر اساس اعلام مرکز مبادله طلا و ارز ایران، این حراج از طریق سامانه معاملات مرکز مرکز مبادله طلا و ارز ایران به آدرس اینترنتی market.ice.ir برگزار می‌شود و دارایی موضوع حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی است.

مرکز مبادله ایران در اطلاعیه‌ای آورده است که حداکثر حجم سفارش برای هر متقاضی در مجموع پنج قطعه سکه است، به طوری که می‌توان پنج قطعه ربع سکه یا پنج قطعه نیم سکه یا پنج قطعه تمام سکه و یا ترکیبی از هر سه شامل تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه باشد که جمع هر سه باهم نباید بیش از پنج قطعه باشد.