به گزارش اکوایران، بازار طلا و سکه در روزهای اخیر نسبتا روند آرامی را طی کرد،‌ فعالان بازار مدعی‌اند نوسانات قیمتی حاضر در بازار طبیعی است و شوک قیمتی در کار نیست. بر این اساس، سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرد که طلای 18 عیار امروز، 25 شهریور 1403 هفته خود را با نوسان آغاز کرده و با 25 هزار تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته در نرخ سه میلیون و 716 هزار و 500 تومان در بازار طلا و سکه کشور عرضه شده است. طلای 24 عیار هم 30 هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و به قیمت چهار میلیون و 954 هزار تومان رسید.

بازار سکه امروز عقب نشینی کرد و هر دو سکه طرح قدیم و جدید دوباره به کانال پایین‌تر خود بازگشتند. آنگونه که سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران نوشته است، سکه طرح جدید که دیروز وارد کانال 44 میلیون تومان شده بود،‌ امروز 300 هزار تومان ارزان شد و اکنون به 43 میلیون و 900 هزار تومان رسیده است. سکه طرح قدیم هم 100 هزار تومان کاهش قیمت داشت و در نرخ 38 میلیون و 900 تومان به بازار عرضه شد. 

طلای جهانی که طی روزهای گذشته در منطقه جدید ورود کرد،‌ روز گذشته در قیمت 2578 دلار به کار خود پایان داد. 

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، 25 شهریور 1403

مجتبی دیبا،‌ کارشناس بازارهای مالی،‌ در گفتگو با اکوایران مطرح کرد که بازار طلای جهانی طی جهانی شاهد سقف زدن جدیدی بود،‌ بنابراین تاثیر بیشتری نسبت به گذشته بر بازار داخلی طلا و سکه گذاشت. این موضوع منجر به افزایش حباب سکه شد.

این کارشناس بازارهای مالی در ادامه گفت:«انتظار می‌رفت سکه در محدوده قبلی شاهد ریزش باشد،‌ اما با افزایش قابل توجه انس جهانی در هفته گذشته،‌ سکه وارد کانال جدید شد و به نظر می‌رسد در آینده بازار شاهد افزایش مجدد سکه باشد.»

او افزود:«طلای جهانی با توجه به گزارش تورم ایالات متحده آمریکا و امکان کم شدن نرخ بهره این کشور،‌ می‌تواند دوباره در مسیر ریزش قرار گیرد. اگر تعداد،‌ دفعات و شدت کم کردن نرخ بهره آمریکا زیاد باشد،‌ می‌توان به ادامه‌دار بودن ریزش طلای جهانی امیدوار بود.»

دیبا توضیح داد:«در این میان باید اشاره کرد که دلار طی هفته اخیر در منطقه فعلی گرفتار مانده است و حتی تحریم‌های اروپا علیه ایران نتوانست قیمت این ارز را افزایشی کند، در نتیجه وزن تاثیرگذاری دلار بر بازار داخلی طلا و سکه کاهش می‌یابد و این بازار نسبت به طلای جهانی واکنش بیشتری نشان خواهد داد.»