به گزارش اکوایران، بازار طلا و سکه کشور پس از سقف‌شکنی‌های پی در پی قیمت طلای جهانی،‌ در روزهای گذشته به مدار صعودی بازگشت و بازار در این روزها،‌علی‌رغم تعطیلی‌ها، شاهد صعود اقلام مختلف طلا به کانال‌های بالاتر بود. براساس اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران طلا،‌ طلای 18 عیار امروز، یکم مهر 1403 با افزایش قیمت نسبت به روزهای گذشته در نرخ سه میلیون و 783 هزار و 700 تومان در بازار طلا و سکه کشور عرضه شد. طلای 24 عیار هم به کانال بالاتر صعود کرد و به قیمت پنج میلیون و 44 هزار تومان رسید.

بازار سکه هم با پیروی از طلای جهانی صعودی شد. آنگونه که سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران نوشته است، سکه طرح جدید در منطقه 44 میلیون تومان درحال تثبیت و امروز به 44 میلیون و 750 هزار تومان رسیده است. سکه طرح قدیم اما دوباره به کانال بالاتر راه یافت و در نرخ 39 میلیون و 400 هزار تومان به بازار عرضه شد. 

همانطور که پیش از این اشاره شد، طلای جهانی طی روزهای گذشته و تحت تاثیر کاهش نرخ بهره آمریکا دوباره سقف شکنی کرد و به روند صعودی خود ادامه داد. بر این اساس طلای جهانی در قیمت 2622 دلار به ازای هر انس به کار خود در این هفته پایان داد. 

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، یکم مهر 1403

مجتبی دیبا،‌ کارشناس بازارهای مالی،‌ در گفتگو با اکوایران مطرح کرد:«دلار یک عامل تاثیرگذار بر بازار طلا و سکه است که طی روزهای گذشته حرکت شارپی نکرد و حتی در مقاطعی با کاهش رو به رو شد. سکه هم در هفته گذشته منطقه 44 میلیون و 800 هزار تومان را لمس کرد،‌ اما باتوجه به رفتار دلار به نظر می‌رسد که می‌تواند دوباره به سمت 44 میلیون تومان نیز بازگردد.»

او در ادامه توضیح داد:« فدرال رزور در هفته گذشته نرخ بهره را کاهش داد و این پیام را به بازارهای جهانی مخابره کرد که امکان دارد بازارها شاهد سیاست‌های انبساطی بهتری در آینده باشند. اما می‌توان با توجه به روند فعلی طلای جهانی، حرکت آن را در آینده یک حرکت پیش‌خور شده نیز تلقی کرد. اگر لحن فدرال رزرو به سوی روند کاهشی نرخ بهره آمریکا باشد،‌ می‌توان انتظار کاهش دوباره طلای جهانی را نیز درنظر گرفت.»