به گزارش اکوایران، بازار طلا و سکه پس پشت سر گذاشتن روند افزایشی،‌ چند روز اخیر در مسیر ریزش قیمت‌ها قرار گرفته است. آنگونه که سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران امروز اعلام کرده است، که طلای 18 عیار امروز، 26 شهریور 1403 هفته خود را با نوسان آغاز کرده و با 21 هزار تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته در نرخ سه میلیون و 695 هزار و 700 تومان در بازار طلا و سکه کشور عرضه شده است. طلای 24 عیار هم 30 هزار تومان ریزش قیمت را تجربه کرد و به قیمت چهار میلیون و 927 هزار تومان رسید.

بازار سکه هم به تبعیت از بازار طلا نزولی شد و سکه طرح قدیم و جدید را به کانال پایین‌تر روانه کرد. آنگونه که سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران نوشته است، سکه طرح جدید که در روزهای گذشته وارد کانال 44 میلیون تومان شده بود،‌ امروز 250  هزار تومان ارزان شد و اکنون به 43 میلیون و 650 هزار تومان رسیده است. سکه طرح قدیم هم 200 هزار تومان کاهش قیمت داشت و در نرخ 38 میلیون و 700 تومان به بازار عرضه شد. 

طلای جهانی هم هفته جدید را با افزایش قیمت آغاز کرد. بر این اساس،‌ هر انس طلای جهانی با افزایش 11 دلاری نسبت به هفته گذشته با قیمت 2588 دلار به فروش می‌رسد.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، 26 شهریور 1403

فردین آقابزرگی،‌ کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با اکوایران می‌گوید که قیمت طلا و سکه عمدتا بر دو محور قیمت جهانی طلا و نرخ ارز تعیین می‌شود.

او توضیح می‌دهد:«از آنجایی که قیمت طلای جهانی قابلیت پیش‌بینی با دقت لازم را ندارد و به عواملی مانند نحوه خروج دنیا از رکود اقتصادی،‌ عرضه و تقاضای جهانی طلا و... بستگی دارد. بنابراین موسسات تحقیقاتی در سطح جهانی پیش‌بینی روند طلای جهانی را با 10 درصد انحراف و نوسان پیش‌بینی می‌کنند.»

این کارشناس بازارهای مالی می‌افزاید:«در بازار داخلی طلا و سکه علاوه بر اینکه این احتمالات و برآیند صعودی نرخ ارز قابلیت پیش‌بینی بهتری دارد،‌ می‌توان این نمود را در قیمت سکه مشاهده کرد. به عبارت دیگر، علی‌رغم اینکه قیمت دلار در کشور حرکت چندانی نداشته است، با کوچکترین حرکت انس جهانی قیمت طلا و سکه در بازار داخلی دچار نوسان شده است.»

آقابزرگی ادامه می‌دهد:«پیش‌بینی می‌شود که حرکت نقدینگی به سمت بازارهای سرمایه‌گذاری،‌ از جمله فلزات رنگی و طلا،‌ همچنین افزایش انتظارات تورمی در کشور شیب آرام صعودی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در هفته‌های آینده ادامه‌ داشته باشد.»

برگزاری هفدهمین حراج سکه 

مرکز مبادله طلا و ارز ایران اعلام کرد که هفدهمین جلسه حراج سکه طلای در روز دوشنبه، ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. 

براساس اعلام مرکز مبادله ایران هفدهمین جلسه حراج سکه طلا در روز 26 شهریور ماه 1403، از طریق سامانه معاملات این مرکز به آدرس اینترنتی market.ice.ir برگزار می‌شود و دارایی موضوع حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال 1386 بانک مرکزی و بدون بسته‌بندی است.