شاخص کل بورس امروز به جدال مقاومت دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی رفت و پس از ۱۱ روز دوباره مقاومت محدوده دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی را شکست.

رشد هفده هزار و ۶۱۶ واحدی شاخص کل بورس تهران در روز جاری، آن را در محدوده دو میلیون و ۱۱۶ هزار واحدی قرار داده است که هم‌تراز است با مقاومت محدوده ابر ایچی‌‌کومو است.

در حال حاضر اولین گام مهم برای شاخص کل بورس برای صعودی شدن تثبیت بالای محدوده مقاومتی دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی است.به نظر می‌رسد محدوده دو میلیون و۱۷۰ هزار تا دو میلیون و ۱۸۰ هزار واحدی مقاومت بعدی شاخص کل بورس تهران است.

روند صعودی دلار نیما ادامه دارد و حواله فروش دلار نیما در محدوده ۴۶ هزار و ۴۵۶ تومان در روز جاری در سامانه سنا ثبت شد. بازار سرمایه این افزایش نرخ دلار نیما را گواهی بر عملیاتی شدن وعده‌های وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس درباره افزایش نرخ دلار نیما و حذف قیمت‌گذاری دستوری دانسته است. به همین خاطر افزایش نرخ دلار نیما بازار سرمایه را سبزپوش کرد.

همزمانی وعده‌های بورسی وزیر اقتصاد، افزایش نرخ دلار نیما، افزایش خوش‌بینی نسبت به تصویب اف‌ای‌تی‌اف و خوش‌بینی به موفقیت دیپلماسی تیم رییس‌جمهور در سفر به نیویورک باعث شده است که بازار سرمایه امروز به جدال مقاومت دو میلیون و صد هزار واحدی برود و موفق به شکست آن شود.

در روز جاری ارزش معاملات خرد و ورود پول حقیقی به معاملات سهام و حق تقدم، رشد مطلوبی را ثبت کرد که علامت خوبی در تابلوی معاملات است. همزمان ارزش معاملات صندوق‌‌های درآمد ثابت نیز کاهش پیدا کرده است.

درهم تک روی کرد

دلار تهران همچنان در کانال ۵۹ هزار تومان محبوس است و در محدوده ۵۹ هزار و ۶۰۰ تومان معامله می‌شود.

قیمت طلا با اهرم اونس جهانی طلا همچنان افزایش می‌یابد. حباب سکه امامی در محدوده ۱۷ درصدی است و حباب طلای آب شده در محدوده ۲۰۶ هزار تومان قرار گرفته است. طلای آب شده در محدوده مقاومتی مهمی است و در صورتیکه اونس طلا متوقف شود شرایط صعود را برای طلای آب شده سخت می‌کند.

در حالی که دلار فریز شده بود، درهم امروز بیشتر از سایرین رشد کرد و همین مسئله باعث افزایش حباب درهم در روز جاری شد. حباب درهم به محدوده ۶۲۹ تومان رسیده است که مقدار بالایی است و ۳.۶ برابر میانگین حباب درهم در شهریورماه است.

حباب درهم در روز جاری رکورد فصل تابستان را زد و مقدار آن بیشترین مقدار حباب درهم از هجدهم فروردین ماه است.

درهم نماینده تقاضای بنیادی ارز است. علت، جایگاه امارات در منطقه و میزان واردات و صادارت تجار ایرانی از این کشور است. با توجه نرخ برابری ثابت درهم و دلار معامله‌گران ارز از گذشته از نرخ دلاری درهم برای تعیین نرخ فردایی دلار استفاده می‌کردند. در حال حاضر با افزایش حباب درهم، تناسب دلار تهران و درهم بهم خورده است. برای ثبات در فضای بازار ارز باید این اختلاف تعدیل شود تا دلار تهران محدوده رنج ۵۹ هزار تومانی را به سمت بالا یا پایین از دست ندهند.