به گزارش اکوایران، قیمت طلا و سکه همچنان صعودی گزارش می‌شود. فعالان بازار طلا و سکه معتقدند که این افزایش ناشی از ریسک‌های سیستماتیک و افزایش نرخ طلای جهانی است. آنگونه که سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرده است،‌ طلای 18 عیار امروز، 28 مهر 1403،‌ در نرخ چهار میلیون و 185 هزار و 100 تومان در بازار کشور عرضه می‌شود. طلای 24 عیار هم امروز افزایشی شد و  به قیمت پنج میلیون و 579 هزار تومان رسید.

سرعت رشد سکه اما از طلا بیشتر است؛‌ به طوری که سکه طرح جدید و قدیم طی یک هفته وارد کانال‌های بالاتر شدند و اکنون هم آماده سقف‌شکنی دوباره‌اند. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران نوشت که سکه طرح جدید امروز در نرخ 51 میلیون و 950 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. سکه طرح قدیم هم حال در نرخ 45 میلیون و 800 تومان به بازار عرضه می‌شود.  

طلای جهانی هم روند صعودی را در پیش گرفته و ضمن ورود تاریخی به کانال 2700 دلاری تا لحظه انتشار این گزارش، سطح 2722 دلار به ازای هر اونس را به ثبت رسانده است. 

کارشناسان بازارهای مالی بر این عقیده‌اند که بازار طلا و سکه تحت تاثیر تنش‌های منطقه و ریسک‌های سیستماتیک تصمیم بر حرکت گرفته است. بر این اساس،‌ درصورت کاهش این ریسک‌ها بازار جهانی طلا آرام گرفته و بازارهای داخلی ایران هم به روند پیشین خود و نوسانات محدود بازمی‌گردد. 

شصتمین حراج شمش طلا فردا برگزار می‌شود

شصتمین حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران فردا، یکشنبه 29 مهرماه 1403، از ساعت 12 الی 16 در تالار معاملات طلای این مرکز برگزار خواهد شد.

متقاضیان خرید شمش طلای مرکز مبادله ایران می‌توانند با واریز مبلغ 350 میلیون تومان به عنوان وجه‌الضمان به ازای هر قطعه شمش طلا تا ساعت 24 امروز شنبه 28 مهرماه، در شصتمین حراج این مرکز شرکت کنند.

گفتنی است که طی 59 حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران، 11 تن شمش مورد دادو‌ستد قرار گرفت که در نتیجه آن، 49.7 همت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور وارد شد.