به گزارش اکوایران ، براساس آمارهای بانک مرکزی در مرداد ماه 7 هزار و 825 معامله مسکن به ثبت رسیده است. سهم آپارتمان‌هایی که ارزش آنها بین یک میلیارد تا یک میلیارد و 500 میلیون تومان بوده 13.8 درصد است . رتبه بعدی مربوط به معاملاتی است که قیمت کل ملک بین یک میلیارد و 500 میلیون تا 2 میلیارد تومان است که سهم این معاملات از کل معاملات ثبت شده 9.4 درصداست . آپارتمان هایی که بین محدوده قیمتی 2 میلیارد و 500 میلیون تا 3 میلیارد قیمت گذاری شده اند نیز سهم 8.9 درصدی از معاملات مسکن دارند . اما رتبه چهارم مربوط به معاملات 3 تا 4 میلیاردی نیست . بلکه سهم آپارتمان های بالای 10 میلیارد از معاملات مسکن  8 درصد و رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است .

32

کم ترین معاملات مسکن از نظرقیمت ملک مربوط به آپارتمان های زیر 500 میلیون تومان است که دلیل آن هم تعداد اندک این فایل ها در لیست آپارتمان های فروشی است . سهم این آپارتمان ها از فروش مرداد ماه 0.8درصد است و آپارتمان های 9 تا 10 میلیاردی نیز همین سهم را از میزان آپارتمان های فروش رفته در مردادماه داشته است .

در لیست آپارتمان هایی که در محدوده قیمتی زیر یک میلیارد و 500 میلیون برای فروش گذاشته شده ، بیشتر فایل های کهنسال که بیش از 20 سال قدمت دارند به چشم می خورند . آپارتمان هایی که یا زیر طبقه همکف هستند یا سند آنها قولنامه ای است . به طور مثال آپارتمانی در خیابان هفده شهریور که 26 سال قدمت دارد در طبقه زیر همکف یک میلیارد و 300 میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است یا آپارتمانی 98 متری که 30 سال قدمت دارد در محدوده خیابان شریعتی و  در نزدیکی سینما ایران که سندش قولنامه ای است یک میلیارد و 400 میلیون برای فروش پیشنهاد شده است . 

36