امروز علیرضا نادعلی سخنگو و نایب رییس شورای شهر تهران به درخواست های مطرح شده مبنی بر تغییر نام شهرک اکباتان اشاره کرده و گفته است : مطالبه گری زیادی برای تغییر نام شهرک اکباتان به نام متبرک شهید مدافع امنیت «آرمان علی وردی» وجود دارد و در این زمینه کمپین‌های زیادی تشکیل شده است.

شورای شهر تهران در زمینه نام گذاری معابر و بوستان‌ها شهر به نام مبارک شهدا فعال است اما تعیین نام و تغییر نام شهرک‌ها در حوزه اختیارات شورای اسلامی شهر تهران نیست و این موضوع مربوط به هیات مدیره شهرک‌ها مربوط می شود.

سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرده است :در کمیسیون نام‌گذاری شورای شهر تهران حتما معبر و یا مکانی را به نام «آرمان علی وردی» اختصاص خواهد یافت .

در دوره های مختلف مدیریت شهری انتقادهایی مبنی بر تغییر نام معابر شناخته شده شهر تهران مطرح بود و مردم نیز در برابر این تغییر نام ها مقاومت می کردند .

شهرک اکباتان یکی از بزرگ ترین شهرک های خاورمیانه است . رحمان گلزار شبستری فارغ‌التحصیل دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران ساخت شهرک اکباتان را از سال ۱۳۴۵ آغاز کرد. مقاومت در برابر زمین‌لرزه تا ۹ ریشتر، فضای سبز بسیار گسترده، نورگیری کافی سازه، شوتینگ، رایزرهایی اختصاصی، پله‌های ویژهٔ فرار و ده‌ها استاندارد دیگر آمریکایی، اکباتان را توان‌مند ساخت تا عمر مفید شهرک، نزدیک ۳۰۰ سال برآورد شود .

طرح ساخت شهرک، نخست بسیار گسترده بوده‌است و به‌عنوان نمونه، شامل دریاچه‌ای مصنوعی و بزرگ‌ترین مجموعهٔ فرهنگی ایران می‌شد. کار ساخت شهرک هنوز نیمه‌تمام بود در سال 57  پروژه دچار توقف شد. نخستین واحدهای این شهرک در سال ۱۳۵۶ به کارمندان دولتی ایران واگذار شد. ادامهٔ واگذاری واحدها نیز پس از انقلاب ۱۳۵۷ و توسط شرکت عمران و نوسازی محیط، پیگیری شد.