احمد صادقی در یکصد و یازدهمین جلسه شورا و در نطق پیش از دستور خود که به بررسی سایت شفاف اختصاص داشت گفت: ابتدا آدرس وبسایت شفافیت را ذکر می کنم چون هنوز خیلی ها این آدرس را نمی دانند shafaf.tehran.ir.  در سال 1396 وبسایت شفاف با موضوع انتشار قراردادهای بالای یک میلیارد تومان شهرداری تهران آغاز به کار کرد. البته در نظر داشته باشید این گزارش تنها مربوط به شهرداری است و شورای شهر تهران نیز بایستی یک سری کارها را انجام دهد از جمله اینکه در حوزه مصوبات فقط مصوبات را ذکر نمی کنیم و می بایست هم آراء و ریز مذاکراتی که انجام می شود در سامانه شفافیت منتشر شود.

صادقی در ادامه با اشاره به اهم مصوبات شورای شهر، با تاکید بر انتشار همگانی اطلاعات گفت: موضوعاتی که مصوب شورای شهر برای انتشار همگانی است شامل ؛برنامه پنج‌ساله سوم توسعه شهر تهران (1402-1398)،حمایت و صیانت از گزارشگران تخلف و فساد در شهرداری تهران،چارچوب اختیارات و وظایف کمیسیون‌های داخلی مناطق،تعیین مأموریت‌ها، حدود اختیارات و مسئولیت‌های شوراهای معماری مناطق،تعیین تکلیف املاک واگذار شده تهران به اشخاص حقوقی و حقیقی،نحوه محاسبه عوارض ساختمانی مبتنی بر ارزش مکانی املاک در شهر تهران،مصوبات بودجه سالیانه،مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران،طرح تفصیلی یکپارچه شهر تهران،سند جامع سرمایه گذاری و مشارکت شهرداری تهران،الزام شهرداری تهران به تعیین تکلیف پروانه عملیات ساختمانی و گواهی پایان کار کلیه ساختمان‌های در تملک شهرداری تهران،الزام شهرداری تهران به انتقال فعالیت‌های نمایشگاه بین‌المللی تهران به مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب،ساماندهی، صیانت و حفاظت از باغات و اراضی مشجر شهر تهران است که می بایست در سامانه شفافیت بارگزاری و منتشر شود.

صادقی همچنین با اشاره به گردش کار انتشار مصوبات گفت: در این زمینه کارگروه رفع تعارض و شفافیت ستاد ارتقای سلامت اداری تشکیل شده که   تاکنون 29 جلسه تشکیل داده است. ، این کارگروه تکلیف تک تک واحد های شهرداری تهران را مشخص کرده است.

photo_۲۰۲۲-۱۲-۰۴_۱۶-۳۷-۰۷

photo_۲۰۲۲-۱۲-۰۴_۱۶-۳۶-۵۸

رییس کمیته شفافیت و شهر هوشند شورا افزود: کارگروه رفع تعارض و شفافیت ستاد ارتقای سلامت اداری تا کنون 71 مورد الزام به انتشار در مصوبات شورای شهر را مشخص کرده که البته مصوبات کمیسیون ماده 5 هم به آن  اضافه شده است. اما تا کنون تنها 31 مورد منتشر شده که از این تعداد 14 مورد به روز و 17 مورد به روز نیست و ناقص است.40 مورد هم بدون اقدام موثر هنوز باقی مانده است.

صادقی در ادامه با اشاره به وضعیت سایت شفافیت گفت: برخی موارد در این سایت به روز و برخی ناقص و برخی هم بدون اقدام باقی مانده اند.

صادقی در ادامه با اشاره به موضوعات انتشار در سایت شفاف که منتشر نشده گفت همانطور که ذکر شد 40 مورد هنوز اقدام موثر در بارگزاری آنان نشده که این موارد مصوب  کارگروه ستاد ارتقای سلامت اداری بوده ولی به هر دلیلی بارگزاری نمی شود. گویا مسایلی هست که نباید انتشار شود، که در این صورت این سوال در ذهن متبادر می شود که اگر قرار نبوده منتشر شود پس چرا کارگروه مذکور این موارد را مصوب و ابلاغ کرده؟ و اگر قرار است منتشر شود چرا اشخاصی به صورت شخصی و سلایق شخصی جلوی آن را می گیرند؟

photo_۲۰۲۲-۱۲-۰۴_۱۶-۳۷-۳۴

photo_۲۰۲۲-۱۲-۰۴_۱۶-۳۷-۲۶

صادقی در پایان با اشاره انتظارات از شهرداری تهران در این زمینه گفت:همکاری تمام و کمال با ستاد ارتقای سلامت اداری، کمیته و کارگروه مربوطه جهت انتشار موارد باقیمانده و بروزرسانی مستمر،جدیت در اجرای مصوبات شورای شهر تهران،احترام به حقوق شهروندان تهرانی در زمینه انتشار اطلاعات انتظاراتی است که ما از شهرداری تهران داریم و امیدواریم در این زمان باقی مانده از مدیریت شهری در دوره ششم این موارد نیز محقق شود.