چاله های عمیقی که درمناطق 3 و 2 و یک به نام بابک زنجانی معروف هستند مدت هاست که مالک شان وزارت نفت است . این چاله ها میراث حضور زنجانی در پروژه های بزرگی مانند طبقه دوم بزرگراه صدر هستند.گود خیابان آقابزرگی در منطقه یک، گود خیابان خدامی در منطقه ۳ و گود خیابان ایران‌زمین در منطقه ۲ واقع شده است .

گود خیابان ایران‌زمین، در ابتدا پروژه‌ای بود به مساحت ۱۶هزارمترمربع، با گودبرداری منفی ۱۵ متر و ۶۰درصد سطح اشغال در پهنه‌ای که طبق طرح تفصیلی شهر تهران متعلق به بافت مسکونی ارزشمند است.  ۱۲ مرداد ۹۲ به پیشنهاد شهرداری و در جلسه کمیسیون ماده ۵ به ریاست قالیباف و با عضویت وزیر راه‌وشهرسازی دولت احمدی‌نژاد با افزایش مساحت پروژه ایران‌زمین و گودبرداری تا منفی ۳۵متر و ۲۷طبقه روی زمین موافقت شد، این در حالی بود که مجری پروژه یک‌ماه پیش از حصول این موافقت به عمق منفی ۳۵ متر رسیده بود و این ارتفاع برخلاف کاربری تعیین شده برای این زمین در طرح تفصیلی بود. ۱۲ مهرماه ۹۲ قسمتی از خیابان «گلستان» و دیواره گود فروریخت و داستان چاله بزرگ از آن زمان ادامه دارد تا به امروز . مدت هاست که این گود به گفته مدیران شهری از لیست گودهای پرخطر خارج شده است .

مهدی صالحی ،شهردار منطقه ۲ در این رابطه به اکوایران می گوید:‌پروژه گود ایران زمین با توجه به تصمیماتی که در مراجع قضایی گرفته شده به نفع دولت بابت مطالبات آقای زنجانی واگذار شده و درحال حاضر این مجموعه تحویل شرکت نفت است و مالک جدیدی داریم که دولت است و موضوع در بحث مالکیت حل و فصل شده است. برای اجرای پروژه چند جلسه با شرکت نفت برگزار شده  تا  ترغیب شوند به این که پروژه اجرا شود. مشکلاتی در مسیر اجرای پروژه وجود دارد ناظر بر این که مستند به مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری قرار بوده تغییراتی در این پروژه اتفاق بیافتد که شرکت نفت قائل به این تغییرات نیست و نظرش بر اجرای پروژه براساس مصوبات قدیم است که مرجع ذیصلاح این موضوع، کمیسیون ماده پنج شهر تهران و شورای عالی شهرسازی و معماری خواهد بود ولی دوستان را ترغیب کردیم بیایند و تا تراز صفر صفر که حداقل محل مناقشه ای بین هیچ کدام از طرفین نیست پروژه را انجام دهند تا موضوعات بعدی هم حل و فصل شود.

 به گفته صالحی تا امروز گزارشی مبنی بر خطرناک بودن گود وجود ندارد و پایش ها کامل در حال انجام است و دستگاه نظارت در پروژه مستقر است و گزارش ها حاکی از پایدار بودن پروژه است.

شهردار منطقه 2 ادامه می دهد :‌این ناظر بر اقداماتی بود که در سال 93 بعد از ریزش پروژه رخ داد و شهرداری تهران به وظیفه ذاتیش که بند 14 ماده 55 قانون شهرداری ها بود عمل کرد و محدوده را ایمن کرد و بر اساس همین بند 14 اینها به عنوان مطالبات شهرداری از مالک در پروژه هست و با انتقال مالکیت هم این به مالک جدید منتقل شده و قطعا قبل از اجرای پروژه می بایست حقوق شهرداری کامل ایفاد شود تا امکان ادامه پروژه فراهم شود.