به گزارش اکوایران، شروین تبریزی - مدیر روابط عمومی اورژانس تهران - خبر داد که در هفته اول دی‌ماه ۳۰ درصد مأموریت‌های اورژانس پایتخت مربوط به مشکلات قلبی-تنفسی بوده و این رقم هم‌اکنون به 40 درصد رسیده است.

او در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: حال پایتخت خوب نیست. در هفته اول دی‌ماه 30 درصد ماموریت‌ها مربوط به مشکلات قلبی-تنفسی بوده و از شنبه تا روز گذشته (سه‌شنبه) به 40 درصد رسیده است. همین آمار در خرداد حدود 18 درصد بوده است.

آمار اعلام‌شده از سوی مدیر روابط عمومی اورژانس تهران از افزایش 22 درصدی ماموریت‌های قلبی-تنفسی اورژانس تهران نسبت به خرداد امسال حکایت دارد.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت شاخص هوای تهران، هم‌اکنون شاخص آلودگی پایتخت بر روی عدد 167 و در وضعیت ناسالم قرار دارد.

در 24 ساعت گذشته شاخص هوا بر روی عدد 169 قرار داشته و تعداد روزهای خطرناک و بسیار ناسالم امسال تا امروز (چهارشنبه، 14 دی) تنها 2 روز، تعداد روزهای ناسالم 22 روز، ناسالم برای گروه حساس 114 روز، قابل قبول 148 روز و روزهای پاک هم تنها 2 روز بوده است.

خبرگزاری مهر بر اساس اعلام سازمان هواشناسی نوشته است: سکون شدید هوا در تهران تا ارتفاع ۴۰۰ متری از سطح زمین مربوط به داده‌های ایستگاه هواشناسی جو بالای تهران نشان می‌دهد که بامداد امروز دمای سطح زمین تا این ارتفاع در تهران با میزان ۲.۶ درجه سلسیوس ثابت بوده که سبب تجمع آلاینده‌ها شده است.