به گزارش  اکوایران، هفته گذشته بود که ناصر امانی عضو شورای شهر تهران در انتقاد به عملکرد شهرداری تهران در روزهای برفی پایتخت در صحن علنی شورای شهر تهران گفت :‌آقای زاکانی باید می رفت و معاونان و شهرداران را بسیج می کرد تا آن فاجعه نصفه شب ایجاد نشود من ۶ ساعت از سئول به اوین رسیدم و مردم را دیدم که تا نیمه شب یا ماشین هل می دادند و یا ماشین را رها کرده و به خانه می روند. ما خودمان می گوییم که بودجه برف روبی شهرداری با این روش به هدر می رود بگذارید ما بگوییم اگر ما تذکری می کنیم ناراحت نشوید. روش اداره شهر و مدیریت شهر باید تعییر کند اگر این نگاه تغییر نکند ما در اداره همه امور شهر با مشکل مواجه می شویم.سخنان این عضو شورای شهر بازتاب زیادی در رسانه ها داشت .

مالک شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس و از نزدیکان شهردار تهران  در توییتی به سخنان امانی واکنش نشان داد و  نوشت وقتی اصلاح طلبان هم دیدن حجم کار جهادی کارگران زحمتکش شهرداری تهران در یکی از سنگین ترین برف های سالهای اخیر به تحسین و انصاف رو می‌آورند باعث تاسف است عضو شورای شهر که باید تمامی تلاش کارکنان شهرداری باشد هنوز در کوچه انتخاب شهردار مانده و برای رسانه‌های بیگانه خوراک درست می کند. اشاره این نماینده مجلس به انعکاس فیلم تذکر امانی در رسانه های فارسی زبان خارج کشور بود .

 اما ناصر امانی در واکنش به سخنان در توییتی نوشت :‌ نماینده مجلس به جای پرداختن به اولویت‌های مردم دلواپس نتایج انتخابات 1402 بوده و درحال مداخله هدفمند در انتصابات شهرداری است باید از بیان درد و رنج فزاینده مردم توسط نماینده واقعی شهروندان تهران بر آشوب و به او حمله کند.

به جز این عضو شورای شهر تهران که از نقش این نماینده مجلس در انتصابات شهرداری و نقش آفرینی شهرداری در انتخابات مجلس آینده گفته بود،جعفر شربیانی نیز  بدون آنکه نامی از مالک شریعتی برده باشد در رشته توییتی که مدتی بعد از انتشار آن را حذف کرد نوشت:‌ ضمن قدردانی از زحمات بی وقفه عوامل شهرداری تهران در مواجهه با برف سنگین دیروز یادآور می شوم سرگرم بودن در پستوی پشت اتاق شهردار تهران برای تقسیم غنائم و پست‌های مدیریتی و انتصاب شهرداران مناطق و کارسازی برای انتخابات سال آتی توسط برخی از افراد منتسب به ایشان باعث غفلت و ایجاد مسیر انحرافی و نهایتاً ناکارآمدی در بخشی از اداره شهر تهران شده است .بدون تردید یکی از دلایل نارضایتی و طمع بیگانگان و دشمنان به نظام مقدس ایران اسلامی مقوله ناکارآمدی اجزای مدیریت اجرایی بوده است جای حاکم و محکوم را با رندی عوض نکنیم . او در زیر توییت اش ازهشتگ اتاق فکر، مالک شریعتی فراموشی رسالت نماینده مردم استفاده کرده است.

  مجمع 51 نفره تهران متشکل از اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلس تهران در سال های گذشته سبب هماهنگی بیشتر پارلمان ملی و محلی شده بود و کم تر خبری از بگو مگوهای مجازی بود .اما در این گلایه ها دو  عضو شورای شهر نسبت به دلواپسی هایی که برای انتخابات مجلس آینده وجود دارد سخن گفته بودند .

شهرداری از احمدی نژاد سیاسی شد

علی اصغر قائمی عضو شورای شهر تهران در این خصوص به اکو ایران می گوید :‌شهرداری تهران نهاد خدماتی است و یک سلسه وظایف اجتماعی هم بر عهده دارد تقریبا از دوره آقای احمدی نژاد شهرداری رنگ و بوی سیاسی به خودش گرفت و وارد فضای سیاسی شد و در ادوار بعدی سعی شد این مسئله کم تر شود اما نتوانست از این دام رهایی پیدا کند .

او درخصوص هشدار برخی اعضای شورای شهر در دخالت یکی از نمایندگان مجلس در انتصابات شهرداری هم می گوید :‌ آقای زاکانی که در حال حاضر شهردار تهران هستند پیش از این نماینده مجلس بودند، طبیعی است با برخی از نمایندگان مجلس رابطه دوستی دارند و رابطه دوستی ممکن است در برخی از مسائل اثر گذار باشد یکی از این اثر گذاری ها در انتخاب مدیران بروز و ظهور است .

قائمی اضافه می کند : دوستان گلایمندی هایی داشتند ، فضای رسانه های مجازی ابزاری شده  که  افراد حرف هایشان را به هم صریح تر بزنند شاید یک مزیت باشد و شاید هم خط قرمز های و عدل و انصاف رعایت نشود هر دو آفت قابل تصور است اما این نوع سخنان نفعی برای شهر و مردم ندارد و یک زد و خورد سیاسی است .

او درخصوص این که چرا مجمع 51 نفره تهران برای هماهنگی بیشتر مجلس و شورای شهر تشکیل نمی شود هم می گوید :‌چمد جلسه ای با نمایندگان تهران داشته ایم اما تعداد این جلسات محدود بود و با وجود این که دو سال از عمر شورا می گذرد تنها 2 یا 3 جلسه برگزار شده است که خوب است دست کم فصلی یک بار این جلسات تکرار شود تا اختلاف نظرها  کم تر می شود ، اما تضارب آرا چیز بدی نیست به بهبود وضعیت کمک می کند .

پیگیری برگزاری جلسات منظم با نمایندگان تهران در مجلس 

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران هم این نوع گفت و گو ها را خوشایند نمی داند که قابل نقد است که حاصل آن بر هم زدن آرامش شهروندان است .او ادامه می دهد : شاید نگاه من متفاوت با مسائل مطرح شده باشد اما دیدگاه های مختلف محترم است و باید به دنبال برطرف کردن ایرادات باشیم .   

 نادعلی اضافه می کند : اعضای شورای شهر جلساتی با نمایندگان مجلس در تهران داشته است اما باید مکانیزم بهتری پیدا کند که این موضوع را دنبال می کنیم .