رئیس شورای شهر تهران افزود: البته اخطارهایی در خصوص ساختمان اشاره شده داده شده بود و متاسفانه صاحب این ساختمان پارکینگ‌های آن را تغییر کاربری داده و به انبار کالا - آن‌هم کالاهای آتش‌زا - تبدیل کرده بود.

وی ادامه داد: ساختمان اشاره شده دارای حکم ماده ۱۰۰ بوده است. با وجود اینکه این ساختمان توسط محاکم قضایی چندی پیش پلمپ شده بود، اما به صورت غیرقانونی فک پلمپ شده و متاسفانه شاهد اتفاقات تلخ روز گذشته بودیم. متاسفانه مالک ساختمان پارکینگ‌های این ساختمان را تغییر کاربری داده و تبدیل به انبار کالا کرده بود. در این زمینه نیز شکایتی از سوی پلیس و مراجع ذیربط شده و دادستانی نیز به این موضوع ورود جدی داشته است.

چمران با اشاره به اینکه متاسفانه با یک ربع تاخیر این آتش‌سوزی به سازمان آتش‌نشانی اطلاع داده شده بود، درباره دلیل این مساله گفت: دلیل این تاخیر، بخاطر تخلفی بوده که داشته و صاحب ملک نمی‌خواسته آن را اعلام کند و در نهایت شاهد اتفاقات تلخی در پی این آتش‌سوزی بودیم. البته شب گذشته نیز دستگاه‌های اندازه‌گیری دقیق از دانشگاه‌ها و ستاد بحران در اطرف این ساختمان کار گذاشته شده و لحظه به لحظه اتفاقات رصد می‌شود ولی تا امروز گزارشی در باب ریزش ساختمان نداشته‌ایم.

به گزارش اکوایران، در حاشیه همین جلسه شورای شهر، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی گفته بود که در پایش‌های پیشین آتش‌نشانی «ساختمان ۱۵۳ جزو ساختمان‌های پرخطر بوده است.»