تبصره دهم لایحه مربوط به سازمان ها، شرکت ها و موسسات تابعه در بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران، در نوبت بعدازظهر جلسه یکصد و سی و یکم شورا مورد بررسی اعضا قرار گرفت. 

بر اساس این گزارش متن تبصره توسط محمد آخوندی، عضو شورا قرائت شد که به شرح ذیل است:

1) شهرداری تهران موظف است تا پایان شهریورماه سال 1402 نسبت به خرید ناوگان و تامین تجهیزات حمل و نقل عمومی از محل اعتبارات پروژه های ذیل اقدام و گزارش عملکرد آن را به صورت ویژه به شورای اسلامی شهر تهران ارائه نماید.

2) خرید اتوبوس، میدل باس، مینی بوس شهری و ون از محل منابع عمومی، تعمیرات اساسی و بهسازی تجهیزات ثابت و مراکز فرمان مترو، تعمیرات اساسی و بازسازی تجهیزات متحرک مترو و کمک به جایگزینی موتورسیکلت ها

3) با عنایت به اهمیت و ضرورت اورهال تجهیزات ثابت و متحرک مترو، شهرداری تهران موظف است اعتبارات مندرج در ردیف های سرمایه ای تحت عنوان "تعمیرات اساسی و بهسازی تجهیزات ثابت و مراکز فرمان مترو" به شماره طبقه بندی " 21 - 2030202073 " و "تعمیرات اساسی و بهسازی تجهیزات متحرک مترو (از محل منابع عمومی ( به شماره طبقه بندی " 21 - 2030203073 " را به صورت ماهانه 12 / 1 تخصیص و به آن شرکت پرداخت نماید.

در ادامه روند بررسی این تبصره، فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، در توضیحاتی تصریح کرد: با توجه به اینکه در ماه های فروردین و اردیبهشت شهرداری درآمد آنچنانی ندارد و باید تلاش کنیم، هزینه های جاری خود را به نحوی تامین کنیم و به دلیل آنکه امکان پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد در این ماه ها وجود نداشته، لذا درخواست می کنیم در متن لایحه برای این منظور، از ماه سوم مقرر شود.

محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران افزود: در تبصره 10 که به افزایش 10 هزار میلیاردی بودجه در حمل و نقل شهرداری تهران اشاره دارد، شهرداری را موظف کردیم که تا پایان شهریور 1402 نسبت به اجرای این خرید ناوگان و تامین و تجهیزات حمل و نقل از محل اعتبارات پروژه هایی که اعلام می کنیم اقدام کند و گزارش ویژه ای را به شورا تا آن زمان ارائه کند.

وی ادامه داد: در بند 2 به خرید اتوبوس، میدل باس، مینی بوس شهری و ون تعمیرات اساسی و بهسازی تجهیزات ثابت و مراکز فرمان مترو، تعمیرات اساسی و بهسازی تجهیزات متحرک مترو، کمک به جایگزینی موتورسیکلت ها اشاره شده است، شهرداری در این زمینه موظف شده تا شهریور گزارش ارائه کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای خرید اتوبوس و میدل باس از محل منابع عمومی 700 میلیارد بود که به عدد 5200 میلیارد رسید، اتوبوس سه کابین صفر بوده که هزار میلیارد شد، خرید ون صفر بوده که 1500 میلیارد شد و بهسازی و تجهیز ناوگان اتوبوس رانی 325 میلیارد بود که به 1325 میلیارد رسید، تعمیرات و بهسازی تجهیزات متحرک مترو 6500 میلیارد بود 1650 میلیارد شده و موتورسیکلت برقی صفر بود که 600 میلیارد شده است.

در نهایت این تبصره با اکثریت آرای موافق اعضای شورا به تصویب رسید.