به گزارش اکوایران، محله نیاوران یکی از محله‌های شمال شرق تهران و در منطقه یک تهران واقع شده است. این محله از سمت شمال با ارتفاعات کلک چال، از غرب به تجریش و از شرق به درآباد و جنوب به فرمانیه، کامرانیه و دزاشیب متصل است.

یک کارشناس امورملکی با اشاره به افزایش نرخ رهن و اجاره بها در نیاوران به اکوایران می‌گوید:« از سال گذشته و تا به این لحظه از سال 1402، اولین باری است که شاهد سه دوره افزایش قیمت مسکن بوده‌ایم؛ این در حالی است که در سال‌های گذشته تنها یک بار در سال قیمت ملک افزایش می‌یافت.»

به گفته وی، در یک سال اخیر، روند قیمت مسکن، یک بار در پاییز 1401، یک بار در طی ایام پایانی سال گذشته و هم‌اکنون پس از ورود به سال 1402 صعودی بوده است. 

وی همچنین می‌گوید:« تعداد متقاضیان رهن و اجاره در نیاوران تغییری نکرده است؛ تنها با این تفاوت که برخی از آنها به دلیل اینکه نمی‌توانند با بودجه فعلی خود مجدد قرارداد خود را تمدید کنند، به محله‌های پایین‌تر در منطقه یک جابه‌جا می‌شوند.»

این کارشناس امورملکی می‌‌گوید:در سال گذشته رهن یک واحد 160 متری و سه خواب، یک میلیارد و اجاره آن 30 میلیون تومان بود اما در سال جاری، با یک میلیارد و 500 میلیون تومان رهن و 55 میلیون تومان اجاره ماهانه پیشنهاد شده است.

برای رهن کامل یک خانه 270 متری در این محله، 5 میلیارد تومان و برای رهن کامل یک خانه 130 متری، دو میلیارد و 400 میلیون تومان پیشنهاد شده است.همچنین بازار اجاره ماهانه این خانه‌ها مورد بررسی قرار گرفت؛ برای رهن خانه‌ای با 110 متر زیربنا، 700 میلیون تومان و برای اجاره آن 15 میلیون تومان در نظر گرفته ‌شده است.

یک واحد 85 متری، با 600 میلیون تومان رهن و اجاره 20 میلیون تومانی و یک واحد 220 متری با 500 میلیون تومان رهن و 75 میلیون تومان اجاره ماهانه قیمت‌گذاری شده است.

جدول نیاوران