به گزارش اکوایران ،این هفته سید جعفرتشکری هاشمی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران  در صحن علنی تذکر داد که « فعالیت‌های هوشمندسازی به طور کامل در شهر تهران  تعطیل شده و بررسی وضعیت موسسه وضعیت موسسه رایانه شهر و حتی کنترل ترافیک کاملا موید این موضوع است . »عقب ماندگی در حوزه هوشمند سازی مورد انتقاد برخی دیگر از اعضای شورای شهر تهران هم هست . علی اصغر قائمی عضو شورای شهر تهران یکی از اعضایی است که بارها نسبت به فعالیت های سازمان فاوا هشدار داده است با او درخصوص ادعای توقف کامل فعالیت های هوشمند سازی گفت و گوی کوتاهی کرده ایم .

*درصحن شورای شهرتهران نسبت به توقف فعالیت های هوشمند سازی درتهران به شهرداری تذکر داده شد درحالی که یکی از شعار این دوره از مدیریت شهری تهران هوشمند بود.

آن انتظاری که ما داشتیم که یک روند پرشتاب و پرانرژی و پرتحرکی داشته باشد این گونه نیست  ،انتظار ما این بود که  اگر نگوییم هر روز ولی حداقل ماهی یک بار شاهد یک اتفاق جدیددراین حوزه باشیم. متاسفانه از این خبرها نیست و برعکس، ما خبرهای ناگواری هم می‌شنویم که سرویس‌هایی که ارائه می شد و درست کار می‌کردند روز به روز دارد کیفیت خودش را از دست می‌دهد که این مایه‌ تاسف است.تذکر آقای هاشمی هم نازل بر همین بود؛ یعنی ما هیچ بهبودی نمی‌بینیم که بگوییم چند سرویس جدید یا محصول جدیدی  در حوزه هوشمند سازی را شاهد باشیم. کلیت تذکری که در صحن داده شد، کلیت درستی بود. درباره مصادیق آن هم اگر بخواهیم صحبت کنیم که قصه سر درازی دارد.

 *تقریبا 5 ماه هم از سال گذشته و قرار بود عقب ماندگی ها دراین حوزه جبران شود.

شهرداری  پارسال مورد حمله سایبری قرار گرفت و همچنان این موضوع  مستمسکی برای انجام دادن برخی از کارها و انجام ندادن برخی کارهای دیگرشده است. از نظر من به عنوان یک کارشناس این حوزه خیلی توجیه پذیرفتنی‌ای نیست. چند باری هم که من امسال مراجعه حضوری داشتم، احساس کردم که آن حمیت و اراده‌ای که انتظار می‌رود در حوزه‌ هوشمندسازی ببینیم در شهرداری را ملاحظه نکردم. از این بابت واقعا یک مقدار غصه‌دار هستیم و امیدواریم که انشاء‌الله اقایان تحرکی از خودشان نشان دهند. خوشبختانه حکم مدیرعاملی قطعی فاوا البته برای کوتاه‌مدت یک ساله ،ابلاغ شد. همین موضوع می‌تواند انگیزه‌ای باشد برای بهتر کار کردن.

 * سازمان جدیدی که قرار بود در حوزه فن آوری های نوین تاسیس شودبه  کجا رسید؟  

هیچ خبری از آن نداریم. فقط در حد حرف و حدیث است. تذکر بخش دوم آقای تشکری هم به همان برمی‌گشت که یک روز می‌گویند می‌خواهند بوستان گفتگو را به آنها بدهند، یک روز  دیگر می‌گویند می‌خواهند کارخانه سیمان ری یا پارک ولایت به آنها واگذار کنند روز دیگر می‌گویند سامانه معلولین در طرشت برای این کار درنظر گرفته شده است . اینکه کدام را می‌خواهند بدهند کدام قطعی است و کدام شده و کدام نشده؛ هیچ گزارش رسمی‌ای هم متاسفانه تاکنون به شورا  داده نشده است.

* شورا  چنین گزارشی را خواسته است ؟

بله. چند بار.