به گزارش اکوایران ،انتشار تصویری از یک بنر درباره جدایی بحرین از ایران در دوران پهلوی میان کاربران فضای مجازی همه گیر شده است.در این بنر غلط املایی دست گل به جای دسته گل دیده می شود که سوژه کاربران در فضای مجازی شده است.حسین دهباشی ( مورخ ) یکی ازنخستین افرادی بود که به این اشتباه واکنش نشان داد و نوشت :‌«  نخست آن‌که دسته‌گل و نه دست‌ِ گل..!!!

  واضح است که گل دست ندارد..!.

و حالا در تاریخ تجاهل می‌کنید، دیگر دیکته‌ی ابتدایی و فرق دست و دسته را که باید بدانید!

و دو دیگر:

بحرین از ایران جدا نشد...

جدا بود!

درواقع وقتی که انگلیس -که از بدو قاجاریه حاکم آنجا شد- داشت خلیج فارس را مثل باقی مناطق ترک می‌کرد..

 شاه یک چیزی -در ادعای حاکمیت تاریخی ایران بر بحرین- پراند که متاسفانه نگرفت...

 بعد هم برای آن‌که آبرومندانه حرف‌اش را پس بگیرد، پیشنهاد رفراندوم داد که آن‌هم با نظرسنجی سازمان ملل از برخی سران قبایل، عملا ماستمال شد.!!!

فقط همین.!!!..»

25

اما علیرضا نادعلی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در این رابطه به اکو ایران می گوید :باید توجه ویژه ای شود تا‌این اشتباهات شکلی و تایپی که ممکن است چشم را آزار دهد رخ ندهد وقبل از انتشار اصلاح شود . اما نقطه مثبت بیل بوردی که مربوط به جدایی بحرین از ایران بود بسیار بیشترو پرحجم تر از نقطه منفی بود .

 او ادامه می دهد :‌بارها از سوی مقام معظم رهبری و بزرگان تاکید شده که درخصوص نکات منفی زمان پهلوی روشنگری شود و خدمات دوران انقلاب بیان شود .

نادعلی معتقد است که دسترسی به منابع تاریخی و جنایت های رژیم گذشته از سوی نسل جدید محدود است واین نوع آگاهی بخشی ها بسیار مثبت است هرچند که این اشتباه کوچک اتفاق خوبی نبود اما اصل پیام بسیار خوب وبزرگ بود و به عنوان یکی از علاقمندان به حوزه تاریح بسیار از این خوش سلیقگی لذت بردم و امیدوارم با نظارت بیشتر این اشتباهات کوچک هم وجود نداشته باشد .