به گزارش اکوایران، مجید عشقی - رییس سازمان بورس و اوراق بهادار - از تصویب دستورالعمل فروش متری مسکن در آینده نزدیک خبر داده و گفته: از ابتدای پارسال تاکنون ۴۸ میلیون نفر سودهای رسوبی خود را دریافت کرده‌اند و میزان سودهای رسوبی کاهش چشمگیری داشته‌ است.

عشقی امروز (یکشنبه، 16 مهر) در نشستی خبری اظهار کرد:‌ به‌روزرسانی برنامه راهبردی سازمان سه هدف اصلی از جمله حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران، ارتقای اثر بخشی و کارایی نظام نظارتی و تسهیل‌گری تامین مالی، تشکیل سرمایه و مدیریت ریسک دارد.

وی افزود: در راستای حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران به دنبال تنوع بخشی به روش‌های سرمایه‌گذاری است و سعی کردیم در دو سال گذشته بیشتر از گذشته به این موضوع بپردازیم و به راه‌اندازی ابزارهای سرمایه‌گذاری در مسکن توجه ویژه کردیم. همچنین سه صندوق اهرمی تاکنون توانسته‌اند ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه جذب کنند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: صندوق املاک و مستقلات راه‌اندازی شد و در سه ماه گذشته پیش فروش متری و دستورالعمل سلف مسکن آماده شد و تا یک هفته روی سایت است و تا هفته آینده پس از جمع‌بندی نهایی در اولین جلسه هیات مدیره تصویب خواهد شد.

وی همچنین گفت: همان‌طور که مستحضرید در دو سال گذشته حدود ۲۰۶ مجوز برای نهادهای مالی صادر شده است و تعداد این نهادها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری به بیش از ۱۰۰۰ شرکت رسیده و تعداد صندوق های سرمایه‌گذاری نیز به بالای ۴۰۰ صندوق رسید.

پیش از این، رئیس سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه فروش متری مسکن از آبان سال جاری آغاز می‌شود به خبرگزاری فارس گفته بود: تلاش کردیم که برای افرادی که سرمایه کمی هم دارند شرایطی فراهم کنیم تا بتوانند خانه‌دار شوند از اواخر آبان سال جاری فروش متری مسکن آغاز می‌شود.

وی افزود: ما قرار است که این کالا را در بورس عرضه کنیم. این اقدام در جهت جذب سرمایه‌های خرد است تا بتوانیم سرمایه‌ها را به سمت مسکن بیاوریم. چند پروژه شهرداری تهران در بخش فروش متری مسکن است که مردم بتوانند خرد خرد خرید کنند. برای مردم هم منفعت مالی دارد و اینکه می‌توانند در یک بازه زمانی مشخص خانه‌دار شوند. هر زمان که پول داشتند می‌توانند چند متر زمین بخرند.