سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران در تذکر با اشاره به پارک حاشیه ای گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که مدیریت شهری باید آن را به سرانجام برساند  بحث پارک حاشیه‌ای است.

وی ادامه داد: مطابق با مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری موظف شده در سال جاری  ۱۲۰ هزار جای پارک را ساماندهی کند اما پس از ۸ ماه هنوز اقدام موثری‌ صورت نگرفته است.

تشکری هاشمی تصریح کرد: برای اجرای پارک حاشیه ای  شهرداری با دو شرکت قرارداد بسته  که یک شرکت اقدام به خرید دوربین، تجهیزات و سیستم‌های کنترل مکانیزه کنترل پارک کرده  و شرکت دیگر نیز درحال اجرای مقدمات کار است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران گفت: اما طبق بررسی‌ها، برخی از افرادفاقد مسئولیت که سایه‌شان هنوز بر روی شهر است جلوی این قراردادها را گرفته‌اند و اجازه نمی‌دهند کار پیش برود.

وی اظهار کرد: با اجرایی  نکردن مصوبه پارک حاشیه ای شاهد این هستیم که افرادی تحت عنوان پارکبان به احجاف  اقدام به دریافت مبالغ گزاف و به دور از انتظار  از رانندگان برای جای پارک می‌کنند رها بودن شهر و بی‌انضباطی‌ها منجر به از بین رفتن حقوق شهر و شهرداری تهران شده است  که نمی‌توان از آن گذشت کرد.

تشکری هاشمی با بیان اینکه نمی‌توان پس از ۸ ماه برای  کار ساده و پیش پا افتاده‌ای مانند پارک حاشیه‌ای بگوییم  قراردادها پیش نمی‌رود گفت: البته  موارد دیگری نیز وجود دارد که باید آنها را در جلسات هم‌اندیشی مطرح کنیم و امیدواریم با نظارت و مداخله رئیس شورای شهر این مشکلات حل شود.

در جلسه امروز شورای شهر تهران ،زهرا شمس‌احسان، عضو و رئیس کمیته ورزش شورای شهر تهران  هم  با تأکید بر عدم رعایت تعرفه مصوب بهای خدمات ورزشی در مجموعه های برون‌سپاری شده؛ اظهار داشت: به استناد بند بیست و ششم (26) ماده هشتادم (80) قانون تشکیلات، وظایف و اختیارات شورای اسلامی شهر تهران، به منظور هماهنگی و ایجاد وحدت رویه و انضباط مالی و حفظ حقوق شهروندان، شهرداری تهران موظف است بهای خدمات مراکز ورزشی وابسته به شهرداری های مناطق 22 گانه، سازمانها و شرکت های وابسته را مطابق تعرفه های مصوب شورای اسلامی شهر تهران از شهروندان دریافت کند و اخذ هرگونه وجهی مازاد بر تعرفه های مصوب تخلف محسوب می شود.

شمس‌احسان ادامه داد: بازدید‌های میدانی از مجموعه های ورزشی توسط کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران حاکی از آن است که در اغلب مجموعه های ورزشی که توسط مناطق 22 گانه، سازمان‌ها و شرکت های تابعه شهرداری تهران به روش‌های مختلف این مجموعه‌ها به بهره‌بردار‌ها واگذار شده که تعرفه های مصوب رعایت نمی‌کنند.

رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران گفت: البته بهره برداران، عدم رعایت تعرفه ها را به دلایل مختلفی عنوان می کنند؛ این علل می‌بایست به صورت اختصاصی در هر مجموعه مورد بررسی قرار گیرد و راهکار مناسبی جهت رفع مشکل اتخاذ شود.

وی گفت: آنچه که مسلم است و مطالبه اعضای محترم شورای اسلامی شهر تهران است؛ این است که شهروندان نباید بیش از تعرفه های مصوب مبلغی را پرداخت کنند و باید تعرفه های مصوب در تمامی مجموعه های ورزشی تحت پوشش شهرداری تهران رعایت شود.

شمس‌احسان گفت: شهردار تهران باید ضمن علل‌یابی عدم رعایت تعرفه های خدمات ورزشی مصوب شورای اسلامی شهر تهران در مجموعه های برون سپاری شده ترتیبی اتخاذ کنند تا شهروندان صرفاً تعرفه های مصوب شورای اسلامی شهر تهران را پرداخت نمایند و از تخلف بهره برداران مجموعه های ورزشی به هر نحو جلوگیری شود. همچنین گزارش بررسی ها و راهکارهایی که در هر مجموعه ورزشی به کار گرفته شده؛ به کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران نیز ارسال شود.

مهدی پیرهادی هم مجدداً نسبت به بی توجهی به ترمیم حقوق کارکنان رسمی شهرداری تهران به شهردار تهران تذکر داد.

پیرهادی با بیان  اینکه این چندمین بار است که از شهردار تهران می خواهم این موضوع را در دستور کار قرار دهد؛ اظهار داشت: طی نامه ای این موضوع را به شهردار تهران تذکر داده و خواسته ایم که هرچه سریع تر نسبت به اجرای قانون در این خصوص عمل کند.

در این نامه آمده است:

پیرو پیگیری به عمل آمده توسط اینجانب و سایر اعضای شورای اسلامی شهر تهران در خصوص احکام حقوق کلیه کارکنان رسمی شهرداری تهران پیرو نامه دیوان محاسبات در خصوص ترمیم حقوق شهرداری‌ها توسط رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در تاریخ ۱۵ آبان ماه امسال به شماره نامه ۴۲۸۹۶ به استانداران سراسر کشور ابلاغ شده است و با توجه به شفاف شدن قوانین و شمولیت ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران شایسته است، دستور فرمایید در اسرع وقت اصلاح احکام حقوق کارکنان مشمول انجام پذیرفته و نسبت به اعمال آن در اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران اقدام و جهت تصویب به شورای اسلامی شهر تهران ارسال نمایید.

در یکصد و نودمین جلسه شورای اسلای شهر تهران اعضای شورای شهر تهران انتخاب ۲ نفر از اعضای شورا به عنوان عضو ناظر و یک نفر نماینده خبره دانشگاهی یا حوزوی در شورای سیاست‌گذاری موضوع مصوبه طرح جامع توانمند سازی زنان سرپرست خانواده شهر تهران را در دستور کار داشتند که در همین راستا میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورا، زهرا شمس احسان رئیس کمیته اجتماعی شورا و حمیده عادلیان به عنوان اعضای شورای سیاست گذاری مصوبه طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانواده شهر تهران انتخاب شدند.

در ادامه محمد امین توکلی زاده معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه نظام نامه محلات در حال اجراست، گفت: مجموعه مدیریت شهری و شورای شهر تصمیم گرفت از تجربه شورایاران در ستاد مشارکت محلات استفاده کند و تلاش شد که ثبت نام شورایاران انجام و هیئت امنا نیز مشخص شود.

وی افزود: ۲ جلسه شورای شهرداران نیز با موضوع نظام نامه و با قید فوریت برگزار شد و نکات مورد توجه قرار گرفت و فرصتی مشخص شد که موضوعات منتقل شود. ستاد راهبری محلات، نقطه نظرات را جمع آوری کردند و ما در چند فضا امکان استفاده از این ظرفیت را داشتیم. تعدادی از شورایاران با دستور شهردار تهران به عنوان هیئت امنای ستاد مشارکت های محله ای انتخاب شدند و به عنوان ناظرین نیز از آنها استفاده شد. منعی در این خصوص وجود نداشت و نقل قول ها در این زمینه صحت نداشت.

در این جلسه استفساریه چگونگی حق رأی ناظرین شورا در هیئت امنای مدیریت محلات مورد بررسی قرار گرفت و پیش بینی حق رأی برای ناظرین با حداکثر آراء موافق مورد تأیید اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.