فرماندار تهران مهمان امروز صحن شورای شهر تهران بود . او درخصوص ترافیک ،حریم شهرتهران و مشکلات بازار سخنانی را مطرح کرد . 

مهدی چمران، رئیس شورای شهر در واکنش به گزارش فرماندار تهران با تأکید بر اینکه تمام تلاش ما این است که مردم در شهر در آسایش و آرامش باشند گفت: هرچه مخل این آسایش بود باید حذف شود؛ برای مثال وقتی می‌بینیم که کسی با بلندگویی در وانت مزاحم مردم می‌شود؛ باید از پلیس درخواست کنیم که برخوردهای لازم را انجام دهد.

وی ادامه داد: متأسفانه در فضایی اقدامات و یا وسیله‌ای ایجاد می شود که آسایش و آرامش مردم را از بین می برد و این فضا توسط کسی همچون نمایشگاه بین المللی در خیابان سئول به وجود آمده است. این اظهر من الشمس است و باید با چه زبانی بگوییم که بدانند، این نمایشگاه مردم را می کشد و به بیمارستان و تیمارستان می فرستد؟ دلیلی بالاتر از این؟  بیایید گفتگو ها و اظهار نارضایتی های مردم که از رسانه ملی منتشر شده را ببینید؛ ما انتظار نداریم که فرمانداری مقابل ما بایستد و ما به تنهایی به جنگ می رویم. سازمان نمایشگاه ها دکان است و دلال بازی می کند.

چمران وجود نمایشگاه سئول را عنصری مخاطره آمیز برای آسایش و نابودگر سلامت مردم دانست و تأکید کرد: این کار یعنی چه و چه معنایی دارد؟ به جای اینکه بگوییم نمایشگاه مخل آسایش مردم است می گوییم این مخالفت چه دلیلی دارد؟ چطور دودی که از مغازه سنگکی بالا می رود مخل آسایش است، اما نمایشگاهی که بخش اعظم  شهر را درگیر می کند، مخل آسایش و آرامش مردم نیست؟ ما به کمک نیاز نداریم اما به چوب لای چرخ گذاشتن هم نیاز نداریم.

وی با بیان اینکه ما این کار را به کمک مردم و لطف الهی به  اتمام خواهیم رساند؛ افزود: حتی اگر زنجیر انسانی هم مقابل نمایشگاه ایجاد کنیم؛ این کار را انجام می دهیم اما انتظار مقابله نداریم. ما اجازه نمی دهیم تابلوهای شهرداری و شهر، تبلیغات نمایشگاه را انجام دهد و هرکسی می خواهد این اجازه را بدهد، بدهد. ما شورای شهر تهران هستیم، بروید قانون اساسی را یکبار دیگر بخوانید؛ باید مصوبات شورا به اجرا گذاشته شود نه اینکه جلوی آن را بگیرند.

رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد: در دیگر حوزه ها همچون پسماند مشکلات حل نشده است؛ هرچند دستگاه زباله سوز دو هزار تنی در چین تفاهم شده و در تهران نصب خواهد شد تا مشکل پسماند رفع شود.

وی با تأکید بر اینکه بافت فرسوده مسئله بزرگی است یادآورشد: ما بیش از همه فکر این موضوع بودیم؛ ما گفتیم ۱۰۰ درصد عوارض را شهرداری بپردازد و از مردم پول نگیرد که سازمان بازرسی مصوبه ای داد و گفت این اقدام خلاف مصوبه دولت است و به نظر بنده این موضوعی که مطرح کردند از آن سوی بام افتادن است.

چمران با بیان اینکه دولت تورم سال گذشته را ۴۷ درصد اعلام کرده است، افزود: ما می توانستیم افزایش نرخ ها را به همین میزان قرار دهیم اما نرخ حمل و نقل عمومی را ۲۲ درصد و ۱۵ درصد افزایش دادیم؛ هر روز ماست و نان و دیگر اقلام گران می شود و این دردآور است، آن وقت یک سازمان می گوید که چرا نرخ اتوبوس اینگونه است؟ باید چشمان خود را باز کنند و درست بنگرند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه یک طبقه اضافی در بافت فرسوده مجوز گرفت، گفت: تهران یکی از شهر هایی با وسیع ترین بافت فرسوده است از این رو با وجود مخالفت های سر سختانه شورای عالی معماری شهرسازی مصوب کردیم که یک طبقه به عنوان تشویقی به متقاضیان اعطا کنیم، این موضوع مطرح شد که پارکینگ مشکل دارد و گفتیم این یک موضوع بخشیده شود و اشکالی ندارد.

وی با تأکید بر اینکه باید انبارهای بزرگی در اطراف تهران ایجاد شود و ما نیز حمایت می کنیم، گفت: نباید انبار در بازار باشد و تنها اقلامی که برای فروش در نظر گرفته شده، باید در بازار که هویت شهر تهران است به فروش برسد.

چمران با بیان اینکه حریم تهران وضعیت اسفناکی دارد؛ تأکید کرد: دو روز قبل در منطقه ۱۸ تابلوهای شهر تهران را کنده اند؛ فرماندارانی همچون فرماندار اسلامشهر پای کار خود ایستادند و حکم غیرقانونی از قاضی گرفتند؛ مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی مصوبه رسمی و قانونی است و یک بند و سه تبصره آن مشکل دارد که باید ریشه ای حل شود. این مشکل به جز تهران در مشهد، اصفهان، سنندج و دیگر شهرها نیز وجود دارد.

وی تاکیدکرد: این چنین دست اندازی کردن به شهر تهران بی معنی است و مشخص است که چه نیت هایی پشت این چنین اقدامات است. از این رو درخواست داریم تا به جای اینکه مقابل شورای شهر تهران باستید؛ در مقابل چنین اقداماتی تصمیم درست گرفته و جلو هرگونه سوء استفاده گری را بگیرید.

سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران هم  پس از ارائه گزارش فرماندار تهران گفت: امیدوارم حضور فرماندار تهران در صحن شورای شهر تهران به حل مشکلات شهری کمک کند.

وی ادامه داد: فرمانداری تهران در شهری حضور دارد که سایه استانداری و وزارت کشور هم بر سر او وجود دارد اما مطابق با قانون، وظایف  شهر تهران برعهده فرمانداری است.

تشکری هاشمی با بیان اینکه تهران با تمام ابعاد فرهنگی و تاریخی مشکلات متعددی دارد گفت: انتطار ما این است فرمانداری در کنار شورای اسلامی شهر تهران مشکلات پایتخت را حل کند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه تهران با دو  مشکل اساسی دست و پنجه نرم می‌کند اظهار کرد: اگر از شهروندان تهرانی  نظر سنجی کنیم اکثر آنها می‌گویند که از ترافیک ناراحت کننده در عذاب هستند و از آلودگی هوا رنج میبرند برهمین اساس باید دست به دست هم دهیم و  تلاش کنیم تا این مشکلات حل  شوند.

وی افزود: اینکه  بعد از هر روز آلوده دست به تعطیلی ادارات و مدارس بزنیم نه تنها  راه حل مناسبی نیست بلکه منجر به تأخیر انداختن معضل نیز می‌شود. انتظار ما این است که فرمانداری در کنار شورای شهر و شهرداری جلسات تخصصی در این خصوص برگزار کند و در تمام سال به بررسی و حل موضوع بپردازد.

تشکری هاشمی با بیان اینکه برای حل ترافیک  نیازمند هم اندیشی  هستیم گفت: در جلسات شورای ترافیک نهادهای متولی حضور دارند اما جای فرمانداری خالی است و باید فرماندار نیز در جلسات حضور داشته باشد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه فرمانداری به عنوان نماینده دولت باید در حل مسائل مالی حمل و نقل عمومی اقدام کند؛ گفت: در خصوص دریافت کرایه ها فرمانداری می گوید نباید به مردم، فشار وارد شود که این حرف کاملاً درست است و شورا هم بر همان اساس عمل کرده است. اما یک سوم هزینه های حمل و نقل عمومی باید توسط دولت پرداخت  شود و از فرمانداری می‌خواهیم این موضوع و پرداخت دولتی را پیگیری کند.

وی با تأکید بر اینکه دخالت دستگاه های متعدد در حوزه تعیین کرایه حمل و نقل عمومی یک چالش است؛ گفت: طبق بند 27 ماده 71 قانون تشکیلات شورای اسلامی شهر تهران، نرخ گذاری ها بر عهده شهرداری است. اما متأسفانه شاهد این هستیم که هم اکنون تعزیرات، ستاد تنظیم بازار و وزارت صمت نیز در این رابطه  ورود کرده‌اند و خواسته ما این است که این ناهماهنگی ها و دخالت ها  توسط فرمانداری حل شود.

تشکری هاشمی تصریح کرد: وقتی مصوبات به فرمانداری داده می‌شود و مورد تأیید قرار می گیرد به معنی تأیید دولت است و مداخله برخی دستگاهها بعد از تأیید فرمانداری معنا ندارد.

در ادامه ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در واکنش به اظهارات احمد قیومی، فرماندار تهران گفت: بنده سه نکته دارم. اولین موضوع نگاه به تهران از نظر فرمانداری است. من فکر می‌کنم در تهران سه بعد و سه لایه روی هم قرار گرفته داریم. این موضوع را من چندبار گفته‌ام، یکی تهران به عنوان مرکز جمهوری اسلامی و پایتخت کشور، تهران به عنوان کلان‌شهری که بیش از ۱۰ میلیون نفر جمعیت دارد و روزانه ۱۳ میلیون نفر در آن تردد می‌کنند و یکی منطقه تهران. آیا فکر نمی‌کنید برای حل مسائل این سه بعد تهران، باید نگاه راهبردی و کلان تغییر پیدا کند؟ و مسائل این سه بعد تهران تفکیک و برای هریک راهکار جداگانه‌ای تنظیم و ابلاغ شود؟ آیا فرمانداری چنین نگاهی به تهران دارد؟

او ادامه داد: از نظر مردم و نمایندگان‌شان که ما هستیم، دو ا‌ولویت مهم  آلودگی هوا و ترافیک است اما در فرمایشات حضرت عالی به ویژه اشاره به مسوولیت سازمان‌ها و اداراتی به جز شهرداری تهران در رابطه با حل این دو معضل خالی بود. آیا بنظر شما این سازمان‌ها وظایفشان را انجام می‌دهند یا نه؟ ما به عنوان نماینده مردم در شورا فشار اصلی‌مان بر روی شهرداری تهران است و به همین دلیل اولویت اصلی‌مان توسعه حمل و نقل عمومی بوده و جایگاه ویژه‌ای به آن در بودجه شهرداری داده‌ایم. آیا سازمان‌های دیگه هم به چنین موضوعی به اندازه ما اهمیت می‌دهند. اما شما اولویت رو به مسائل فرهنگی و اجتماعی دادید که البته بسیار مهم است اما وقتی کیفیت زندگی مردم بالا نرود و تنفس و تردد را برای مردم آسان نکنیم، زمینه کار فرهنگی در شهر فراهم نمی‌شود.

امانی گفت: تنها مدیریت و سازمانی که در تهران به این نکته‌ای که شما اشاره کردید، یعنی توجه به محلات، توجه کرده، شهرداری تهران است. یعنی تمام اقدامات محله‌محور است اما محله هیچ جایگاهی جز در شهرداری تهران ندارد. کدام یک از سازمان‌های خدمت‌رسان اساسا موضوع محله برایش مهم است؟ کدام محله تهران سرانه بهداشتی و درمانی و آموزشی‌اش تکمیل است؟ هرکاری در تهران اتفاق می‌افتد باید محله اولویت باشد اما جز شهرداری تهران هیچ سازمانی در این حوزه فعال نیست. حتی برخی سازمان‌ها منطقه‌ای هم نیستند و مردم باید به وزارت‌خانه یا اداره کل مراجعه کنند! امیدوارم این موضوعات مورد توجه قرار گیرد.

علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران هم در این جلسه، گفت: آنچه که ما در شورا انجام می دهیم تعامل و تبادل با حاکمیت به نمایندگی استانداری و فرمانداری است تا رفع مشکلات تهران ممکن شود.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: استفاده کمی از نمایشگاه آفتاب می شود و نمایشگاه بین المللی برای مردم مشکل ساز است. در مواردی احساس می کنیم لجبازی شده است؛ برای مثال قرار بود نمایشگاه خودرو در بهمن ماه در نمایشگاه آفتاب برگزار شود و حالا نمایشگاه بین المللی نمایشگاه خودرو را همین ماه برگزار می کند که برگزاری نمایشگاه خودرویی را بی اثر می کند.

نادعلی با تأکید بر اینکه  طبق بیانات مقام معظم رهبری در جامعه اسلامی توقف نداریم، تصریح کرد: اینکه ظرفیتی در شهر داریم و مردم را اینگونه معطل می کنیم، بسیار بد است. امیدواریم مصوبات شورای شهر اجرایی و مشکلات مردم رفع شود.

احمد صادقی نیز پس از سخنان فرماندار تهران به ذکر یک گلایه پرداخت و گفت: بنده رییس شورای شهرستان تهران هستم و در گذشته در تمامی جلسات شورای شهرستان تهران، فرماندار یا معاون عمرانی حضرت عالی یا معاون وقت حضور داشتند و این حضور کمک بزرگی می کرد تا  شورای شهرستان بتواند به وظایف و اختیارات خود عمل کند.

عضو شورای شهر تهران افزود: بر طبق بند 4 ماده 86 قانون تشکیلات و انتخابات شوراهای اسلامی کشور وظیفه هماهنگی و رسیدگی به مسایل و حل و فصل مشکلات فی مابین شوراهای شهر و بخش در مواردی که قابل پیگیری قضایی نیست به شورای شهرستان واگذار شده که این وظیفه جز با مشارکت و حضور شما و معاونین محترم قابل انجام نیست. ما همیشه حضرت عالی را دعوت کردیم و  امروز هم به طور  شفاهی دعوت می کنیم تا انشا الله این حضور تداوم داشته باشد برای موضوع انجام وظایف قانونی شورای شهرستان.

صادقی در ادامه و با اشاره به موضوع حریم پایتخت و خطاب به فرماندار تهران گفت: از نگاه شما به حریم سپاسگذارم، اینکه  قانون را فصل الخطاب می دانید این نکته بسیار مهم هست ولی به هر حال قوانین نیاز به بازنگری و نیاز به اصلاح دارد.

وی ادامه داد: موضوع حریم با سلایق شخصی و منیت ها قطعا حل نمی شود، متاسفانه  حریم به مانند  گوشت قربانی شده که همه یک طرف آن را می کشند در حالی که به طور قطع  چنین نیست.

صادقی اظهار داشت: در موضوع حریم بخشی نگری بزرگترین آسیب است و تعارض منافع حوزه های جغرافیایی در حوزه حریم منافع ملی را به خطر انداخته است. لذا  به نظر می رسد حل مشکل حریم تهران را باید به طور جامع توسط جامعه نخبگانی حل کرد.

صادقی افزود: موضوع حریم میبایست با یک کار مبتنی بر مطالعه و پژوهش  و بر اساس مدل علمی قابل دفاع حل شود و  امیدوارم استانداری تهران توجه ویژه به حریم پایتخت و شهر تهران داشته باشد و  این موضوع را به جد پیگیری کند. البته  همت و پیگیری جنابعالی به نظر می رسد خیلی موثر بوده و برای این امر درخواست دارم  که  موضوع حریم را به جلسات سیاسی مجموعه های مختلف واگذار نکنید که هر کسی نظرات سیاسی دهد بلکه می بایست جامعه نخبگانی علمی برای حل مشکل حریم شهر تهران نظرات کارشناسی و اجرایی ارایه بدهند.

سوده نجفی، عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران هم گفت : سلامت یکی از موضوعات مهم کشور می‌باشد که رهبر معظم انقلاب در این زمینه بیان داشتند که سلامت مسئله درجه یک کشور است که همین امر می‌طلبد تا نگاه وسیع‌تری به این حوزه داشته باشیم.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران به سرانه سلامت شهر تهران اشاره کرد و ادامه داد: متأسفانه سرانه های سلامت شهر تهران از برخی از شهرستان ها پایین است که این موضوع در مناطق کم برخوردار بیشتر دیده می‌شود. شهرداری تهران متولی حوزه سلامت نیست اما در راستای مسؤلیت اجتماعی خود با استفاده از ظرفیت خانه های سلامت در این حوزه تلاش می‌کند. انتظار می‌رود دولت و وزارت بهداشت به حوزه سلامت در شهر تهران توجه بیشتر داشته باشد.

وی به حوزه آلودگی هوا و ترافیک شهر تهران اشاره کرد و گفت: آلودگی هوا و ترافیک تأثیر مستقیمی بر سلامت دارد و با بهبود وضعیت آلودگی هوا و ترافیک تهران می توان به سلامت کمک کرد.

سوده نجفی در پایان خاطر نشان کرد: حضور اتباع سایر کشور ها که بعضاً غیرقانونی وارد کشور شده اند؛ یکی از مشکلات و مسائل شهر تهران است که باید فرمانداری تهران به کمک وزارت کشور و شهرداری این موضوع را ساماندهی کند.

احمد قیومی در ادامه در پاسخ به سوالات اعضای شورای شهر تهران گفت: خدا را شاکرم که اعضای شورا دید عمیقی به مسائل مختلف تهران دارند و خوشبختانه اشراف کاملی از مسائل دارند. قسمتی از حل مشکلات بر عهده ماست و بخشی نیز به عهده سایر دستگاه‌ها است اما به عنوان نماینده حاکمیت مسئولیت همه را به عهده می‌گیریم. چرا که باید معضلات شهروندان‌مان حل و فصل شود.

وی افزود: تمامی کمیسیون‌های مربوطه و جلساتی که حتی در سطح استان برگزار می‌شد در داخل فرمانداری فعال کردیم و همه را بر عهده گرفتیم. جلسه آلودگی هوا در شهرستان تهران تا کنون هفت جلسه تشکیل جلسه داده و خوشبختانه دستگاه‌ها مشارکت خوبی داشتند و تکالیفی برای هر یک از آنها مشخص شد.

فرماندار تهران ادامه داد: در موضوع آلودگی هوا تنها شهرداری تهران وظیفه ندارد هر چند که نقش بسیار تاثیرگذاری دارد. لذا همه دستگاه‌های مسئول باید نسبت به اجرای وظایف خود اقدام کنند. شورای ترافیک شهرستان نیز آخرین جلسه آن تشکیل شد و بحث روشنایی معابر به صورت ویژه در حال پیگیری است. چرا که بخشی از تصادفات ما در شب رخ می‌دهد و موضوع امنیت و سرقت در این حوزه کنترل می‌شود.

قیومی تأکید کرد: کمیسیون‌های شورا می‌توانند در کمیسیون‌های متناظری که در فرمانداری به صورت کلانتر تشکیل می‌شود، حضور پیدا کنند تا نسبت به حل مشکلات و معضلات نقش آفرین باشند.

وی در خصوص برگزاری نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران (سئول) نیز گفت: در حوزه نمایشگاه مخالفت و یا موافقتی را اعلام نکرده‌ایم اما الزامات برگزاری در محل شهر آفتاب باید احصا و اجرایی شود. قطعا ما این نگاه را نداریم که آسیبی به شهروندان‌مان وارد شود.

احمد قیومی فرماندار تهران در جمع خبرنگاران نیز گفت: مسائلی که امروز در صحن شورا مطرح شد در حقیقت به تمامی اتفاقاتی که باید در تهران مورد توجه قرار بگیرد اشاره شد. مسائلی همچون آلودگی هوا، بافت فرسوده و حریم شهر تهران.

وی افزود: آلودگی هوای تهران سال‌هاست که گریبان این شهر را گرفته و تنها با مسکن‌هایی همانند تعطیلی تلاش شده که کنترل شود و یا آسیب‌های آن کاهش پیدا کند. معتقدیم همه مسائل را شهرداری نمی‌تواند حل کند. تکالیفی دارد که جزو وظایف آن است. از جمله حمل و نقل عمومی که اگر به آن توجه نکنیم این مشکل باقی خواهد ماند. درصدی از آلودگی هوا به واسطه کمبودهای ناوگان حمل و نقل عمومی است اما مسائل آلودگی هوا به ترافیک و کمبود ناوگان حمل و نقل وابستگی دارد و این مسائل در هم تنیده شده است.

قیومی تاکید کرد: در سال جاری شورای شهر تهران ۲۷ هزار میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب و توسعه حمل و نقل عمومی بودجه مصوب کرده است. ما نیز درخواست کردیم که با پیگیری، کنترل و نظارت نسبت به تحقق این بودجه و تاکید بر صرف آن در حوزه حمل و نقل پیگیری‌های لازم انجام شود.

به گفته فرماندار تهران، خوشبختانه در فاز نخست اقداماتی در جهت حل معضل ترافیک شهر تهران شکل گرفته است اما موارد دیگری نیز در بحث آلودگی هوا همچون موضوع پسماند و پسماندسوزی در آلودگی هوا دخیل هستند که باید مورد توجه قرار گیرند. در حوزه روشنایی معابر شهر تهران نیز پیگیری‌هایی انجام شد و تکالیف مشخص و در حال اجراست و حضور ما در شورا به این دلیل بود که تاکید کنیم تمام تلاش ما در جهات مختلف با این هدف است که در نهایت رضایتمندی شهروندان را به همراه داشته باشند.

وی در خصوص موضوع ساماندهی صنایع و مشاغل مزاحم در تهران نیز گفت: قسمتی از این موضوع مربوط به بازار تهران است. در حقیقت برخی مشاغل ناایمن هستند همانند بخشی از کار کفاشان که ناایمن است. پس از بررسی مشخص شد که الزامات کار این صنوف با الزامات موجود در شهرک‌های صنعتی متفاوت است. بر همین اساس شهرک‌های صنفی برای این موضوع تعریف شد که در حال آماده شدن هستند تا چنین مشاغلی به این شهرک‌ها منتقل شود. بی تردید موضوع جابجایی بازار تهران مطرح نیست و تنها صنوفی که کارهای ناایمن دارند باید تفکیک و به شهرک‌های صنفی منتقل شوند. قطعا بازار تهران هویت اقتصادی شهر تهران است و این موضوع در قالب طرح ساماندهی مشاغل در حال پیگیری است.

فرماندار تهران در پاسخ به سوالی در خصوص جابجایی نمایشگاه بین‌المللی تهران، سئول به محل شهر آفتاب نیز گفت: این یک موضوع مزمن است که سال‌هاست روی آن بحث می‌شود. بحث این است که اگر قرار است اتفاقی بیفتد باید جمیع جهات مورد بررسی قرار گیرد. باید تمهیداتی در محل شهر آفتاب در نظر گرفته شود که همانند محل فعلی ما را دچار مشکل نکند. در موضوع بحث تبلیغات محیطی نیز تا قبل از تصمیم گیری در مورد مجموعه نمی‌توانیم محدودیتی ایجاد کنیم.

وی در خصوص اتباع حاضر در شهر تهران نیز گفت: در حال حاضر حدود ۸۰۰ هزار نفر اتباع خارجی در شهر تهران شناسایی شده که تحت رصد کامل هستند. لذا این گفته که اتباع در تهران رها هستند صحیح نیست؛ اما طرح ویژه‌ای برای شناسایی اتباع و خروج آن دسته از اتباعی که به صورت غیر قانونی وارد کشور شدند در حال اجراست که به زودی مردم ثمرات آن را مشاهده می‌کنند.

وی در خصوص ترافیک شهر تهران نیز گفت: چند سناریو برای ترافیک شهر تهران وجود دارد. وقتی با کلانشهری با جمعیت ۱۰ میلیون نفری روبرو هستیم قطعا باید موارد مختلفی از جمله مرمت خیابان‌های شهر مورد توجه قرار گیرد. چرا که در هنگام بارش باران خیابان‌های تهران قفل می‌شود. شاید شیب‌بندی خیابان‌های شهر تهران باید مورد توجه قرار گیرد. بی تردید درصدی از مشکل از طریق اصلاح هندسی معابر و همچنین توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی قابل حل است. در این راستا ۲۷ هزار میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی بودجه کمی نیست که امیدواریم با تمهیدات شهرداری تهران شاهد روی دادن اتفاقات خوب باشیم.