مهدی بابایی عضو شورای شهر تهران به تازگی به انکارا سفر کرده با اشاره به جزییات این سفر به اکوایران گفت:‌ در جلسه ای که به عنوان صد سالگی انتخاب آنکارا به عنوان پایتخت ترکیه برگزار شد دیداری نیز با شهردار آنکارا داشتیم و در خصوص انتقال تجربیات حوزه حمل و نقل عمومی ، آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی صحبت شد و قرار شد ساز و کار اجرایی جهت انتقال تجربیات تعریف شود و از وی دعوت شد که از تهران بازدیدی داشته باشند.

وی ادامه داد: از قدیم دو خیابان آنکارا به نام خیابان ایران و تهران نام گذاری شده و پیشنهاد دادیم می توانیم همین نام گذاری را به صورت مشابه در تهران در صورتی که شورای شهر تصویب کند داشته باشیم که ارتباطات حوزه دیپلماسی عمومی بین شهر تهران و آنکارا گسترش یابد و حتی خواهر خواندگیمان  هم می تواند صورت بگیرد.

بابایی درخصوص چالش های مشترک آنکارا و تهران هم گفت :‌در بحث حمل و نقل آنها هم درگیراتوبوس های فرسوده بودند و یکی از دغدغه هایشان نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شان بود و تقریبا این مورد در سطح شهر مشاهده می شد. بازدیدی هم از مترو داشتم که متروی ما وضعیت بهتری از متروی آنکارا داشت؛ ولی در حوزه حمل و نقل اتوبوس و مینی‌بوس تعداد اتوبوس و مینی‌بوسشان چند برابر ما بود، اما آنها هم دغدغه فرسودگی را داشتند که به صورت ویژه داشتند پیگیری می کردند، البته با رویکرد اتوبوس های برقی. اتفاق بسیار خوبی که در شهر دیدم این بود که ایستگاه های شارژ برقیشان توسعه پیدا کرده   و دولت ترکیه به شکل ویژه روی بحث تولید خودروی برقی کار می کرد و با سوبسیدهای ویژه ای در اختیار شهروندان قرار می داد.سرعتشان در بحث توجه به حمل و نقل پاک خیلی بیشتر از ما بود . استفاده از مترو، خودروهای برقی و تراموا موضوعی بود که باید آنها را الگو قرار دهیم.