محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران  در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به عدم ارائه لایحه تعیین عوارض برای سال آینده توسط شهرداری تهران، گفت: باتوجه به قانون درآمدهای پایدار مصوب مجلس شورای اسلامی، در تبصره ۳ بند ب اشاره می‌کند، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها موظف هستند کلیه عناوین و نحوه محاسبه عوارض را حداکثر تا پایان بهمن برای اجرا در سال بعد به اطلاع عموم برساند و ماده ۳ این قانون اشاره می کند که پیشنهاد نرخ عوارض سال جدید حداکثر تا ۱۵ بهمن ماه مشخص و به هییت تطبیق ارسال شود.

وی ادامه داد: تا امروز که اول بهمن است؛ هیچ لایحه عوارضی از سمت شهرداری به شورا ارسال نشده و باتوجه به اینکه درحال بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ هستیم و تعطیلات هم در بهمن ماه داریم؛ انتظار می‌رود از شهرداری به موقع این لایحه به شورای شهر ارسال کند.

آخوندی بیان کرد: شهرداری اگر بخواهند در لحظات پایانی موعد مقرر لایحه را ارسال کند و لایحه با عجله بررسی و در صحن شورا تصویب و به هییت تطبیق ارسال شود، درست نیست. این درحالی است اگر بخواهیم بخش درآمدهای بودجه ۱۴۰۳ را نیز تصویب کنیم به این رقم و لایحه وابسته است. 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تأکید کرد: شهرداری تهران لایحه نرخ عوارض سال آینده را هرچه سریعتر به شورا ارسال شود اگر این موارد قانونی رعایت نشود؛ شهرداری باید با همان عددهای سال جاری، برای سال آینده عوارض دریافت کند.