اولین جلسه رسیدگی به بودجه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران با حضور سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای  شهر تهران، سید محمد آقامیری دبیر کمیته عمران شورای شهر تهران، هادی حق‌بین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران و نمایندگان سازمان مشاور فنی و مهندسی شهرداری تهران و سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران  برگزار شد. 

در ابتدای این جلسه  نمایندگان سازمان مشاور فنی و مهندسی شهرداری تهران و سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران به بیان برنامه‌های خود برای سال ۱۴۰۳ پرداختند و ردیف‌های بودجه‌ای که در لایحه سال آینده آمده است را تشریح کردند. 

در جریان رسیدگی به لایحه بودجه  سال  ۱۴۰۳ بیان شد که برای تکمیل پروژه شهید بروجردی ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه تخصیص یافته و برای پروژه شهید شوشتری نیز ۴۷۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. 

پس از اعلام جزئیات بندهایی از بودجه سال آینده جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد که باید پیش از هرچیزی بر روی   پروژه‌های نیمه تمام و ناتمام  تمرکز کرد و  در صورت وجود منابع مازاد به سراغ پروژه‌های جدید رفت. 

وی با تاکید بر اینکه هدف تکمیل پروژه‌های ناتمام است گفت: شهروندان تهرانی   کارنامه از مدیران شهری میخواهند بنابراین پیشنهاد من این است که پروژه‌های  ناتمام را در اولویت قرار دهیم و سپس از منابع مازاد به سمت پروژه‌های جدید حرکت کنیم. 

تشکری هاشمی ضمن انتقاد از انجام فعالیت‌های عمرانی توسط سایر سازمان‌ها و شرکت‌ها در شهرداری تهران بیان کرد: یکی از انتقاداتی موجود  انجام فعالیت های عمرانی توسط سایر شرکت‌ها و سازمان‌ها در شهرداری تهران است برای مثال شرکت فضاهای فرهنگی یا سازمان زیباسازی  باید کار را به معاونت فنی و عمرانی بسپارند و  خودشان از انجام فعالیت‌های عمرانی بپرهیزند. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران افزود: تمرکز تمامی فعالیت‌های عمرانی در معاونت فنی و عمرانی نه تنها باعث  تخصصی شدن کارها می‌شود بلکه منجر خواهد شد تا سایر شرکت‌ها و سازمان‌ها  به اصل کار خویش بپردازند. 

 رسیدگی به ردیف‌های بودجه‌ای معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در کمیسیون مربوطه در شورای شهر تهران ادامه خواهد داشت.