به گزارش اکو ایران ، ناصر امانی در دویست و شانزدهمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به انتشار تصاویری در فضای مجازی مبنی بر قطع گسترده درختان در پادگان 06، اظهار کرد: البته به نظر می رسد این اخبار اشتباه باشد اما از شهرداری تهران تقاضا داریم که این موضوع را پیگیری کند و اگر اشتباه بود، تکذیب کند؛ چراکه در آستانه روز درختکاری و توسعه دو هزار هکتاری کمربند فضای سبز هستیم و چنین اتفاقی قابل دفاع نیست.

وی همچنین تصریح کرد: مرکز مخابرات در فاز اول بزرگراه شهید بروجردی چند متر از بخش حیاط عقب نشینی داشته و شرکت مخابرات این مرکز را که ساخت آن چند میلیارد تومان هزینه داشته، تعطیل می کند و ظاهراً برنامه بر این است که مرکز به انتهای بزرگراه خلیج فارس منتقل شود.

امانی اعلام کرد: بنده شب گذشته در جمع مردم سعیدآباد بودم و مردم گلایه بسیاری نسبت به این موضوع داشتند. این ساختمان هیچ آسیبی ندیده و قابلیت فعالیت دارد و چرا باید به انتهای بزرگراه خلیج فارس منتقل شود و مردم به زحمت بیفتند. از شرکت مخابرات می خواهیم موضوع را بررسی کند و در صورت امکان، فعالیت آن در این منطقه ادامه یابد.

*هشدار درخصوص فعال شدن یکی از گلوگاه های فساد در شهرداری

همچنین در این جلسه احمد صادقی در تذکری با بیان اینکه با شروع دوره ششم توسعه و تشکیل کمیته شفافیت، مهمترین راهبرد این کمیته هوشمندسازی شهر بوده است، گفت: در برخی موارد شاهد توقف و بازگشت به عقب هستیم؛ به طوری که پس از حمله سایبری به شهرداری تهران برخی بخش ها هنوز با مشکل روبه رو هستند.

وی با بیان اینکه توقع و انتظار این بود که کمیته راهبری ویژه ای که تشکیل شده ساماندهی و ایجاد زمینه هوشمندسازی را دنبال کند، یادآور شد: پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی فی ما بین سازمان تأمین اجتماعی و شهرداری تهران سالها آلوده به فساد بود و یکی از گلوگاه های فساد به شمار می رفت که با هماهنگی بین نهادی بخش زیادی از مشکلات برطرف شده بود و حق بیمه به صورت سیستمی دریافت می شد. در ماه های اخیر سیستم ها قطع شده و مجدداً به صورت کاغذی امور دنبال می شود که می تواند امکان فساد را فراهم کند.

صادقی با بیان اینکه هیچ یک از سازمان های بهره بردار مسئولیتی برای توسعه هوشمندسازی ندارند، خاطرنشان کرد: سامانه آتش نشانی با قطعی های مکرر سیستمی همراه است و این بهانه ای برای تعطیلی کارها به شمار می رود. سیستم سازمان بوستان ها نیز با مشکل روبه رو است و نه این سازمان و نه سازمان فاوا پاسخگو نیستند.

وی افزود: تصادفی سازی اجرای هوشمند پرونده ها، تکمیل سامانه نهال و حذف آراء کاغذی بارها برای توسعه سامانه ها تذکر داده شده اما مسئولیت پذیری در این زمینه دیده نمی شود.

صادقی با طرح این پرسش که علت عدم تشکیل کمیته راهبری هوشمندسازی چیست، خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است این است که دستگاه های بهره بردار و سازمان فاوا باید کاستی ها را جبران کنند.

فردی که در شهرداری خود را سایه زاکانی می داند به چهره وی آسیب می زند

حبیب کاشانی هم در این جلسه با اشاره به نقص در زیرساخت‌های سازمان فناوری، اظهار کرد: کمیسیون ماده هفت به باغات اختصاص دارد و پرونده مردم بعد از مدتها درگیری به این کمیسیون می رود. سیستم مشکل دارد و دو علت دارد؛ یا فضایی که ارائه خدمات انجام می دهد توان فعالیت ندارد و یا سوء مدیریت است.

وی ادامه داد: مردم فکر می کنند ما از عمد جواب آنها را نمی دهیم تا به سال آینده برسیم و عوارض افزایش پیدا کند؛ چرا باید اینگونه باشد که مردم این برداشت را داشته باشند که ما برای پول، جواب آنها را نمی دهیم؟ این بلندگو برای خواهش کردن نیست اما چون کار مردم است خواهش می کنم اگر نقصی در سیستم وجود دارد، اصلاح شود و اگر سوء مدیریت است، شهردار تهران تدبیری بیاندیشد.

کاشانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در منطقه پنج، معاونت فرهنگی و اجتماعی شبانه تصمیم می گیرد که حکم تمام کارشناسان اجتماعی نواحی تغییر کند، یادآور شد: ما موضوع را از شهردار منطقه و معاون اجتماعی شهرداری تهران جویا شدیم و گفتند در جریان نیستند. وقتی شهردار و معاون اجتماعی‌اش در جریان نیستند حتما معاون برنامه ریزی نیز در جریان نخواهد بود.

وی افزود: عمده شاغلان در این حوزه بانوان و عمدتاً متأهل هستند که کودکان خود را در مهدهای اطراف محل فعالیتشان ثبت نام کرده اند. چطور منطقه به خود اجازه می دهد زندگی مردم را تباه کند؟ در آستانه انتخابات هستیم و کارشناسان اجتماعی و مردم یکدیگر را می شناسند و این اقدام اتفاقی است که مشارکت را کاهش خواهد داد.

خزانه دار شورای شهر تهران با بیان اینکه فردی در شهرداری خود را سایه آقای زاکانی می داند و به چهره ایشان آسیب می زند، اظهار کرد: ۲۰۰ جانباز که کارگر رسمی شهرداری هستند می گویند به دلیل ساماندهی وضعیت، دسترسی اینترنتی به سامانه جانبازان قطع شده است. آقای خوش سلیقه انتظار می رفت که روز جانباز، سامانه جانبازان قطع نشود. خواهش می کنیم این کج سلیقگی ها کنار گذاشته شود چراکه به شهرداری و شورا آسیب می زند. این اتفاق خوبی نیست. چرا مدیریت شهری را در چشم کارمندان بد جلوه می دهیم؟ اجازه دهیم کارمندان با آرامش کار خود را انجام دهند.

دراین جلسه زهرا شمس احسان هم درتذکری با بیان اینکه مدیریت شهری پایتخت میراث دار ظرفیت های ارزشمند از شاخص های اجتماعی از گذشته است، اظهار کرد: با توجه به حکم ۱۰۲ برنامه چهارم برای ایجاد امکان رصد آسیب های اجتماعی با همکاری سایر نهادها و حکم ۱۱۰ برنامه مبنی بر اجرای سند جامع آماری شهر تهران؛ تولید محتوایی رصدخانه شهر تهران و ارائه گزارش سالانه آن ضرورت دارد.

وی ادامه داد: شاخص های حوزه اجتماعی و فرهنگی همچون سایر بخش ها علمی نیستند و جمع آوری داده ها باید کمی و کیفی باشد. به طوری که باید با توجه به توسعه فضایی مکان رویدادها، دسترس پذیری سرانه ها، میزان و نوع آسیب های اجتماعی و دیگر موارد، این داده ها جمع آوری شود.

شمس احسان تأکید کرد: شهرداری تهران نسبت به جمع آوری داده ها و تحلیل شاخص ها و همچنین جهت گیری به سمت آنها اقدام کند و گزارش آن در شورا ارائه شود.

در ادامه صحن علنی شورای شهر تهران  محمد آقامیری با بیان اینکه روز گذشته کندروی شمالی بزرگراه آزادگان به طول ۳.۶ کیلومتر به بهره برداری رسید، اظهار کرد: این بزرگراه تنها معبر داخل شهری است که حجم بارگذاری ترافیکی بالایی دارد و در هیچ نقطه ای از کشور، چنین معبری را نداریم که این میزان ترافیک را داشته باشد.

وی افزود: به دلیل دسترسی از معابر مختلف به سمت این بزرگراه، بزرگراه آزادگان معبر ویژه ای است و جا داشت که شهرداری امور ویژه ای در این بزرگراه انجام دهد و نواقص برطرف شود.

آقامیری با بیان اینکه در فضای سبز و ایجاد رفیوژهای این بزرگراه هم باید ترمیم صورت بگیرد، تصریح کرد: اقدامات اصلاحی خوبی انجام شده و طرحی که در ۲۴ ماه پیش بینی شده بود در ۲۰ ماه به نتیجه رسید که اقدام ارزشمندی است.