به گزارش اکوایران؛ بارش برف و سرمای هوا از اول در اکثر مناطق کشور آغاز شده که بر این مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات برخی شهرها و استان‌ها فردا سه‌شنبه هشتم اسفند تعطیل شدند یا فعالیت خود را با تاخیر آغاز می‌کنند. 

مدارس این شهرهای استان تهران تعطیل است

براساس اعلام آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، به علت بارش برف، یخبندان و کاهش محسوس دما آموزش در همه مقاطع تحصیلی نوبت صبح و بعدازظهر فیروزکوه، پردیس، دماوند و رودهن در روز سه شنبه 8 اسفند به صورت غیرحضوری و کلاس‌ها در بستر پیام‌رسان شاد برگزار خواهد شد.

همچنین مدارس ابتدایی (دوره اول و دوم) شهرستان‌‌‌ ملارد و شهریار، در نوبت صبح غیرحضوری است.

مدارس پردیس غیرحضوری شد

فرماندار پردیس گفت: به دلیل برودت هوا و شرایط آب و هوایی منفی ۷ درجه، مدارس این شهرستان فردا ۸ اسفند در دو نوبت صبح و عصر غیرحضوری خواهد بود.

محسن قضاتلو تاکید کرد: با توجه به افت شدید دما شهروندان نسبت به رعایت الگوی مصرف گاز اقدام کرده تا دیگر هموطنان نیز از این نعمت بی‌بهره نباشند.

غیرحضوری بودن مدارس ابتدایی در اردبیل

براساس اعلام اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل به علت بارش برف و برودت هوا فعالیت‌های آموزشی برخی مدارس شهرستان اردبیل در روز سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ به شکل غیرحضوری خواهد بود.

بر این اساس فعالیت‌های آموزشی دوره‌های پیش دبستانی، ابتدایی و کلیه مدارس استثنایی در نوبت صبح و عصر بصورت غیرحضوری بوده و از طریق شبکه آموزشی «شاد» انجام خواهد شد.

برخی مدارس استان اصفهان غیرحضوری شد / تاخیر در آغاز کلاس‌های مدارس شهر اصفهان

طبق اعلام اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، با توجه به تداوم یافتن بارش برف و یخبندان شدید، مدارس تمامی مقاطع شهرستانهای کاشان، آران و بیدگل، نطنز، خوانسار، گلپایگان، فریدن، فریدونشهر، چادگان، بوئین میاندشت، بخش میمه، نایین، اردستان و بخش‌های زفره و تودشک شهرستان کوهپایه فردا سه‌شنبه ۸ اسفندماه غیرحضوری خواهد بود.

مدارس نواحی شش‌گانه شهر اصفهان، برخوار، شاهین شهر و ورزنه نیز فردا با یک ساعت تاخیر از ساعت ۹ صبح فعالیت آموزشی خود را آغاز خواهد کرد.

تمام مدارس کاشان فردا غیرحضوری شد

فرماندار کاشان از غیرحضوری شدن مدارس کاشان به دلیل برودت دما و بارش برف خبر داد.

محمدشریف زارعی به تسنیم گفت: با توجه به افزایش بارش رحمت الهی و احتمال یخ زدگی و بروز مشکلات برای شهروندان، تمامی مقاطع تحصیلی مدارس به صورت غیرحضوری و مهدهای کودک‌ها، مراکز پیش دبستانی و مراکز توانبخشی بهزیستی در روز سه‌شنبه تعطیل است.

فرماندار کاشان تاکید کرد: شهروندان تا حدامکان از تردد در مسیرهای کوهستانی و برف گیر خودداری کنند و در صورت لزوم حتما تجهیزات ایمنی به ویژه زنجیرچرخ و سوخت کافی به همراه داشته باشند.

منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با ایسنا درباره تمهیدات اندیشیده شده، گفت: ستاد مدیریت بحران در تمام شهرستان‌ها تشکیل شد و در ۱۶ شهرستان اعمال محدودیت انجام شد و مدارس غیرحضوری و با تأخیر آغاز شد، در نطنز به علت شدت بارش و یخ‌زدگی مدارس و ادارات آن تعطیل شد فردا هم خوروبیابانک به علت کاهش دما و مصرف بهینه گاز ادارات تعطیل و مدارس آن غیرحضوری برگزار می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اعلام کرد: محدودیت‌هایی برای مصرف گاز در صنایع فولادی و سیمانی استان و به جهت تامین گاز خانگی اعلمال شده است، البته رعایت اصول ایمنی دراستفاده از وسایل گرمازا و گازسوز با کنترل ایمنی در نصب و استفاده از بخاری‌ها و اطمینان از باز بودن مسیر خروج دود از مسیر دودکش در اماکن عمومی، کارگاه‌ها، معادن، مساجد، محل‌های اقامت و نیز صرفه جویی در مصارف گاز در همه بخش‌های مصرف باید مورد توجه باشد.

آخرین اخبار از وضعیت فعالیت مدارس و ادارات استان مرکزی

اداره کل مدیریت بحران استان مرکزی اعلام کرد: به علت بارش برف، یخبندان، برودت هوا و ضرورت مدیریت مصرف گاز؛ فردا سه‌شنبه ۸ اسفند ماه فعالیت تمام مدارس و آموزشگاه‌های استان به صورت غیرحضوری و مهدهای کودک تعطیل خواهند بود.

همچنین فعالیت دانشگاه‌ها، ادارات و بانک‌های استان با یک‌و‌نیم ساعت تأخیر آغاز خواهد شد.

این اداره کل از عموم شهروندان و اهالی استان مرکزی خواسته است ضمن جلوگیری از ترددهای غیرضروری در سطح معابر و جاده‌ها، با توجه به برودت هوا در مصرف گاز نیز صرفه‌جویی لازم را داشته باشند.

آخرین وضعیت تعطیلی در استان گیلان

سرپرست معاونت توسعه منابع و مدیریت استانداری گیلان اعلام کرد: بنا به دستور استاندار گیلان و در پی تداوم بارش برف،  برودت هوا و یخبندان و لزوم سلامت هم استانی های عزیز، مدارس تمامی مقاطع تحصیلی شهرستان های رشت و سیاهکل، بخش‌های عمارلو و خورگام فردا سه شنبه در شیفت های صبح و عصر تعطیل است.

فرهاد براتی اظهار کرد: بر اساس تصمیم ستاد مدیریت بحران استانداری به ریاست استاندار گیلان، آغاز به‌کار ادارات و نهادها به‌جز دستگاه‌های خدمات رسان و بانک‌ها در شهرستان‌های رشت و سیاهکل با دو ساعت تأخیر خواهد بود.

سرپرست معاونت توسعه منابع و مدیریت استانداری گیلان افزود: همچنین در شهرستان‌های لاهیجان و آستانه اشرفیه مدارس مقاطع تحصیلی ابتدایی و اول متوسطه برای فردا تعطیل اعلام شده است.

ادامه تعطیلی مدارس ابتدایی البرز

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر تقویت سامانۀ بارشی و یخبندان، روز سه شنبه هشتم اسفند ماه، مهدهای کودک و پیش دبستانی‌ها تعطیل و آموزش در مقطع ابتدایی به صورت غیرحضوری خواهد بود.

احمد افضلی با تاکید بر اینکه این تصمیم در پی برودت هوا و افزایش مصرف گاز اتخاذ شده، از شهروندان درخواست کرد مدیران استان را با مدیریت مصرف بهینه انرژی به منظور جلوگیری از تعطیلی صنایع یاری کنند.

برف مدارس قزوین را تعطیل کرد

اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین با صدور اطلاعیه‌ای از تعطیلی برخی از مقاطع تحصیلی در روز سه شنبه ۸ اسفند خبر داد.

براساس این اطلاعیه، با تصمیم ستاد مدیریت بحران استانداری، به دلیل تداوم سرما، یخبندان و برودت هوا، تمامی مراکز پیش دبستانی، مدارس ابتدایی و مدارس استثنایی، در تمام استان، طی روز سه شنبه هشتم اسفند ماه در نوبت صبح و بعداز ظهر غیرحضوری می‌باشد و کلاس درس دانش‌آموزان به صورت مجازی برگزار می‌شود.

فعالیت مابقی مراکز آموزشی استان قزوین به صورت حضوری برگزار می‌شود.

مدارس استان قم در تمام مقاطع تحصیلی غیر حضوری شد

به دلیل بارش برف و باران و برودت هوا، مدارس استان قم در تمامی مقاطع تحصیلی فردا سه‌شنبه هشتم اسفند ماه به‌صورت غیر حضوری برگزار می‌شود.

با توجه به اطلاعیه ستادپیشگیری؛ هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان؛ تمامی مدارس استان درتمامی مقاطع تحصیلی درتاریخ هشتم اسفندماه به علت بارش برف، برودت دما و یخبندان بصورت غیر حضوری برگزار می‌شود.

ساعت کار ادارات نیز 13 پایان می‌یابد و برای صرفه جویی در مصرف گاز ادارات موظفند ساعت 12 ظهر سیستم‌های گرمایشی را خاموش کنند.

کلیه فعالیت‌های آموزشی در خراسان رضوی سه‌شنبه و چهارشنبه غیرحضوری است

 معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: کلیه فعالیت‌های آموزشی در خراسان رضوی برای سه‌شنبه و چهارشنبه هشتم و نهم اسفند غیرحضوری شد.

جواد خدایی اظهار کرد: نظر به برودت هوا و به منظور مدیریت مصرف انرژی با تصویب ستاد انرژی استان مقرر شد کلیه فعالیت‌های آموزشی اعم از مهدکودک‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها در سراسر استان در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به صورت غیرحضوری بوده و خاموشی سامانه گرمایشی این مجموعه‌ها الزامی است. 

به گفته معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی، سامانه گرمایشی ادارات صرفا با استفاده از سوخت دوم بهره‌برداری خواهد شد، همچنین مدیران دستگاه‌های دولتی با دورکاری کارکنان دارای فرزند زیر شش سال موافقت کنند.