علیرضا زاکانی شهردار تهران، صبح امروز- چهارشنبه ۱۶ خردادماه ۱۴۰۳- در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه عملیات عمرانی خط ۱۰ مترو آغاز شده است، اظهار کرد: در این خط ۱۱ ایستگاه در حال ساخت است.

او ادامه داد: امسال عملیات اجرایی خط ۹ شروع شد و به زودی عملیات عمرانی خط ۱۱ نیز آغاز می‌شود.

 زاکانی  درادامه با بیان این که برای حضور در انتخابات و در صورتی که شورای نگهبان من را تایید صلاحیت کند، مرخصی می گیرم ،درباره تعدد افراد ثبت نام کرده در انتخابات، گفت: هرکس احساس وظیفه کرده است، عزیز است. اوج عقلانیت است که جبهه انقلاب تصمیم جمعی بگیرد.

وی ادامه داد: من ایده های تحولی برای کشور دارم و جهت کشور را در جهت دولت آقای رئیسی می‌دانم که باید استمرار یابد و نقاط قوت آن تشدید شود و ابعادی هم که به رفع کاستی نیاز دارد با دقت انجام شود.

زاکانی در پاسخ به این پرسش که اگر در انتخابات رای نیاورید به شهرداری تهران بازمی گردید، گفت: باید همین بشود، ولی رای می آورم.

شهردار تهران درباره برنامه‌های شهردای برای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: شهرداری تلاش می کند تا زمینه برای مشارکت بالا فراهم شود. خط قرمز به همه معاونان و شرکت‌ها را گفته‌ام که کسی در شهردای حق کار سیاسی به معنای ورود برای اشخاص و به طور اولی برای بنده را هم ندارد. این خط قرمز برای خود من پررنگ تر است. در خصوص موضوع مشارکت هم در شهرداری تلاش می کنیم فضا به سمت جذب مشارکت پیش برود.