ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در دویست و هفتاد و یکمین جلسه صحن شورا با اشاره به دور جدید تغییرات مدیران شهری گفت: تذکرم درباره اتفاقاتی است که  بعد از انتصابات می‌افتد؛ دیروز مراجعات زیادی از مدیران مناطق شهرداری تهران داشتم که شهرداران جدید تشریف بردند و ظاهراً اولین کاری که می کنند؛ جا‌به جایی مدیران قبلی است. چندمین بار است که در اینجا تذکر می‌دهم. از برخی مدیران که کارمند قدیمی شهرداری هستند و شهرداری را می‌شناسند تعجب می کنم که چرا این کار را می‌کنند؛ مثلا کسی که از استان قم آمده و نه تهران و نه شهرداری تهران را می‌شناسد و احتمالاً می خواهد دوستانش را بیاورد و پست بدهد توقع نداریم؛ ولی از مدیری که در شهرداری بوده و حدود ۱۵ سال است که با محیط شهر و شهرداری آشناست، چرا تا می‌رسد بنا را بر این می گذارد که همه معاونین منطقه و شهرداران ناحیه ناکارآمدند و همه را جا‌به‌جا می کند؟ 

امانی تأکید کرد: این افراد تا دیروز کار می‌کردند و معاون قسمت‌های مختلف بودند، تأییدیه دستگاه‌های نظارتی شهرداری را دارند و شهردار قبلی با همین افراد شهر را اداره کرده است. جا‌به‌جایی حق شهردار تهران است، ولی چرا تا رده معاون، شهردار ناحیه و رئیس اداره در سطح مناطق جا‌‌به‌جا می‌شوند؟ این افراد به دنبال اعلام نیاز می‌آیند و به ما مراجعه کرده و می‌گویند فلان قسمت سفارش کنید که به ما برگه اعلام نیاز بدهند. تحقیر از این بالاتر نیست؛ تا دیروز معاون بودند و جایگاه اجتماعی و شخصیت حقوقی داشتند و امروز باید در اتاق عضو شورا یا معاون شهردار را بزنند که برگه اعلام نیاز بگیرند تا به عنوان کارشناس در یک منطقه کار کنند. اگر این روش خوبی است ادامه پیدا کند و اگر روش بدی است باید جلوی آن از سوی آقای زاکانی و معاونین‌اش گرفته شود.

دراین جلسه رئیس کمیته حقوق شهروندی شورا در واکنش به برخی از پاسخهای شهرداری تهران به تذکرات اعضای شورای شهر، مستندات مطرح شده را قابل قبول ندانست و بر پیگیری مطالبات قانونی، تأکید کرد.

مهدی اقراریان رئیس کمیته حقوقی شورای شهر تهران در واکنش به تذکراتی که اعضای شورا در صحن خطاب به شهرداری تهران مطرح می کنند؛ عنوان کرد: چندی پیش تذکری مبنی بر ودیعه مسکن مدیران شهری اعلام شد که ریاست شورا نیز آن را ابلاغ کرد. 

وی در توضیح این گزارش ارسالی به شورا یادآور شد: متأسفانه شهرداری در این گزارش به موضوعات و مسائلی استناد کرده که علاوه بر عدم پیوست مستندات مطروحه از سوی آنان، همگی این مصوباتی مورد اشاره باطل است.

این عضو شورا با تأکید بر پیگیری این تذکر گفت: در صورت عدم پاسخگویی درست از سوی شهرداری تهران این تذکر در قالب سؤال از شهردار مطرح خواهد شد و آقای زاکانی ملزم است تا در مقام پاسخگویی در صحن شورا حاضر شود.

اقراریان همچنین خطاب به علیرضا زاکانی، با خوانش مواد قانونی 80 الی 83 وظایف شوراها که آمده است؛ نظر به وظایف نظارتی اعضای شورا، شهردار تهران گزارشی از فهرست مشاوران و دستیاران خود و مدیران ارشد شهرداری شامل شهرداران مناطق، معاونین، روسا و مدیران عامل سازمانها و غیره، همراه با تاریخ صدور حکم، نوع قرارداد و شرح وظایف به همراه یک صفحه گزارش عملکرد ارسال کند؛ خاطر نشان کرد: هر روز شهردار تهران، احکام جدیدی را تحت عنوان مشاور، دستیار و موضوعات از این دست به رشته تحریر در می آورند، که بنا به استناد این مواد قانونی لازم است این گزارش سریعاً به شورا ارسال و موارد شفاف سازی شود.

وی در پایان تأکید کرد: ذره ای از پیگیری مطالبات قانونی کوتاه نخواهیم آمد و حتماً شهردار تهران و مدیران شهرداری را نسبت به شورا پاسخگو خواهیم کرد.