به گزارش اکوایران، بر اساس تصاویر ماهواره‌ای روسیه و کره شمالی تجارت ازطریق خطوط ریلی را از سر گرفته‌اند. راه ارتباطی میان آن‌ها حدود سه سال از زمان شروع کرونا قطع بوده و از سرگیری ارتباطات نشان دهنده گرم تر شدن روابط دو کشور است.

بنا بر گزارش بلومبرگ، آنطور که مشاهدات نشان‌ می‌دهد از سرگیری تجارت میان روسیه و کره شمالی به خوبی در جریان است. هرگونه تجارت میان شرکای دیرینه می‌تواند نگرانی هایی را در مورد نقض تحریم‌های بین‌المللی ایجاد کند زیرا کره‌شمالی به خاطر دستیابی به تسلیحات هسته‌ای تحریم شده و روسیه به خاطر حمله اوکراین با تحریم رو به روست. ارتباط از فوریه سال ۲۰۲۰ قطع شده بود در آن زمان کیم جونگ اون مرزهای  خود را به خاطر تهدید شیوع کرونا بست‌.

ایالات متحده کره شمالی را به فروش گلوله‌های توپخانه ای به روسیه برای کمک به پوتین در جنگ اوکراین متهم کرده است. پیوند‌یانگ این اتهامات را رد کرده است و به تمجید از رییس جمهور روسیه پرداخته است. کره شمالی از معدود کشورهایی است که کنترل پوتین بر جمهوری مردم مناطق دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین  را به رسمیت شناخته است.

کره‌شمالی یکی از بزرگترین نیروهای توپخانه ای را در جهان دارد و چندین دهه است که گلوله های خود را ذخیره می‌کند. فروش تسلیحات نشان میدهد که نقش همسایه ها تغییر کرده است و کره شمالی که چندین دهه برای تسلیحات خودش به روسیه متکی بوده اکنون تبدیل به صادرکننده شده است.

فروش تسلیحات می تواند به کره شمالی در دریافت پول نقد، نفت و کالاهای فناوری کمک کند. و حتی این کشور  از آن برای پپشبرد اهداف هسته ای بهره ببرد ‌این کشور پیشتر گزارش داده  بود که یک قطار سه واگنی از اوایل نوامبر به روسیه حرکت کرده است.