به گزارش اقتصاد نیوز- در ساعت 12 و 5 دقیقه ظهر به وقت ایران قیمت بیت کوین تغییرات مثبت محدودی را نسبت به 24 ساعت گذشته به ثبت رسانده بود، اما همچنان زیر 60 هزار دلار قرار داشت. قیمت بیت کوین 59 هزار و 98 دلار گزارش می‌شد و سرمایه آن به 1.11 تریلیون دلار رسیده بود. قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته نتوانست بود بالای 60 هزار دلار قرار گیرد و کمترین قیمت آن 57 هزار و 470 دلار گزارش می‌شد.

رمزارز بیت کوین اتریوم

قیمت اتریوم نیز در 24 ساعت گذشته افزایش یافت و روی 4 هزار و 370 دلار قرار گرفت. سرمایه بازار اتریوم به 516 میلیارد دلار رسیده بود و بیشترین و کمترین قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته حدود 5.3 درصد اختلاف داشتند.

مقامات فدرال دیگر تورم را گذرا نمی‌دانند

قیمت طلای جهانی که در روزهای پایانی هفته پیش از هفته گذشته توانسته بود از مرزهای حساس 1835 دلار و 1850 دلار عبور کند، در روز جمعه اخیر مرز 1850 دلار را از دست داد و در پایان معاملات روی 1845 دلار قرار گرفت. به اعتقاد تحلیل‌گران یکی از مهم‌ترین عواملی که قیمت طلا را تحت فشار قرار داد، اظهارات یکی از مقامات فدرال رزرو در مورد تورم بود. وی در اظهارات خود با لحنی جدی در مورد تورم اظهار نگرانی کرد و گفت دیگر نمی‌توانیم بگوییم تورم گذراست و اگر اقدام جدی صورت نگیرد کنترل تورم از دست فدرال رزرو خارج می‌شود، این مقام فدرال رزرو لازم دانست که برنامه کاهش خرید دارایی با سرعت بیشتری پیگیری شود. در حالیکه تورم و عدم اطمینان نسبت به آینده معمولا بر قیمت طلا تاثیر مثبت دارد، قیمت طلا این بار به این ترس فراگیر در بین مقامات فدرال رزرو و سایر بانک‌های مرکزی دنیا واکنش منفی نشان داد. ترس قیمت طلا بیشتر از این بود که فدرال رزرو اولویت‌های خود در مورد اشتغال و تورم را تغییر دهد و حتی با پرداخت هزینه بیشتر در مقابل تورم بایستد.

فدرال رزرو آخرین نشست کمیته بازار باز خود را در اواسط ماه دسامبر (آذر و دی) برگذار خواهد کرد و پیش از آن شاخص تورمی PCE (هزینه مصرف شخصی) منتشر خواهد شد. بازار طلا انتظار این آمارها و خروجی جلسه فدرال را می‌کشد و به نظر می‌رسد ظرفیت افزایشی قیمت طلا در صورتی که فدرال رزرو اقدام جدی انجام ندهد قابل توجه است.