به گزارش اکوایران، قیمت دلار آمریکا که عصر روز گذشته روی 28 هزار و 400 تومان قرار داشت، معاملات امروز را با ثبت تغییراتی مثبت آغاز کرد. قیمت دلار در شروع معاملات امروز 28 هزار و 550 تومان بود و در ابتدای کار مسیر صعودی را دنبال می‌کرد، قیمت دلار تا 28 هزار و 620 تومان نیز بالا رفت و به بیشترین مقدار سال جاری (28 هزار و 720 تومان) نزدیک شد.

رشد قیمت دلار همره با سفر مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران اتفاق افتاد. صبح امروز گروسی به دیدار رئیس سازمان انرژی اتمی ایران رفت و فعالان بازار در انتظار خروجی مذاکره گروسی و سلامی بودند. هفته آینده مذاکرات احیای برجام از سر گرفته می‌شود و بازخوردی که گروسی از سفر به ایران منعکس می‌کند، احتمالا در روند مذاکرات تاثیرگذار خواهد بود. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید خواستار از سرگیری مذاکرات و رسیدگی به مسئله اختلافات و تحریم‌ها هستند، اما قیمت دلار تا ظهر امروز واکنش نزولی معناداری به شروع مذاکرات نشان نداده بود. اینکه با شروع مذاکرات ناگهان اخباری منتشر شود که شوک منفی شدیدی به قیمت دلار وارد کند، محتمل به نظر نمی‌رسد، اما با توجه به اینکه قیمت دلار در روزهای اخیر به نوعی مسیر صعودی را پیموده است، سناریوی استفاده نوسان‌گیران از التهاب موجود در بازار پیش از مذاکرات را برجسته می‌کند، بر این اساس احتمال دارد قیمت‌ها در این روزها با جوسازی و به منظور کسب سود به بالا سوق داده شده باشد و با شروع مذاکرات قدری برگشت کند.

بازار ارز  دلار

واکنش قیمت سکه به افت قیمت طلا

قیمت طلا در نیمه دوم معاملات روز گذشته افت کرد و مرز 1835 دلار را از دست داد، قیمت طلا در ساعت 11 و 22 دقیقه صبح امروز به وقت ایران روی 1808 دلار قرار داشت. افت قیمت طلا قابل توجه بود، اما افزایش قیمت دلار کمک کرد که تغییرات کاهشی قیمت سکه تعدیل شود، ظهر امروز قیمت سکه با افت حدود 50 هزار تومانی نسبت به عصر روز گذشته حوالی 12 میلیون و 500 هزار تومان معامله می‌شد.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار آمریکا رشد کرد و به بیشترین مقدار سال جاری نزدیک شد. تغییرات طلای جهانی منفی بود و قیمت سکه در شروع کار قدری پایین آمد، احتمال دارد افزایش قیمت دلار پیش از شروع مذاکرات احیای برجام تحت تاثیر جوسازی نوسان‌گیران اتفاق افتاده باشد.