به گزارش اکوایران، قیمت دلار در آخرین ساعات معاملات روز گذشته روی 30 هزار و 550 تومان قرار داشت. قیمت دلار در شروع معاملات امروز رشد کرد و روی 30 هزار و 950 تومان قرار گرفت(قیمت دلار در ادامه قدری کاهش یافت و در پایان معاملات نیمه اول امروز زیر مرز 30 هزار و 900 تومان قرار داشت)، با این وجود قیمت دلار متشکل تا ساعت 11 و 15 دقیقه صبح تغییر محسوسی نسبت به میانگین روز گذشته نداشت و در این مقطع اندازه شکاف بین قیمت‌ها بزرگ شده بود. این مسئله از آن جهت قابل اهمیت است، که در روزهای اخیر شکاف بین قیمت‌ها بسیار بزرگ شده است و فعالان بازار روند قیمتی دلار متشکل را زیر نظر دارند و اندازه شکاف را در محاسبات خود لحاظ می‌کنند.  حواشی مذاکرات و کمرنگ شدن امیدها به احیای برجام همچنان مهم‌ترین عامل بی‌ثباتی و نوسات صعودی قیمت دلار در این روزها عنوان می‌شود.

قیمت دلار و معادل درهمی آن همگرا شدند

قیمت درهم امارات صبح امروز حوالی 8 هزار و 440 تومان قرار داشت. معادل درهمی قیمت دلار 31 هزار تومان به دست می‌آمد. در نتیجه قیمت دلار و معادل درهمی آن کمتر از 100 تومان فاصله داشتند. اندازه این شکاف در روزهای گذشته بزرگتر بود و می‌توان گفت، در معاملات صبح امروز قیمت دلار با سرعت بیشتری مسیر صعودی را دنبال کرد. (البته قیمت دلار در ادامه قدری کاهش یافت و اندازه شکاف باز بزرگ شد)

دلار 4 هزار و 200 تومانی حذف می‌شود؟

یکی از اخباری که در شبکه‌های اطلاع‌رسانی مبادله ارز جلب توجه می‌کرد، به حذف دلار 4 هزار و 200 تومانی از بودجه سال 1401 مربوط بود. پیش‌بینی تاثیر حذف دلار 4 هزار و 200 تومانی بر فضای اقتصادی کشور دشوار است و احتمالا فاکتورهای متعددی در نحوه اجرای این سیاست وجود خواهند داشت که خروجی را تحت تاثیر قرار خواهند داد.

قیمت سکه افزایش یافت

قیمت طلای جهانی عصر روز گذشته روی 1778 دلار قرار داشت. قیمت طلا معاملات امروز را صعودی آغاز کرد و در ساعت 11 و 22 دقیقه صبح امروز روی 1783 دلار قرار داشت. قیمت طلا با وجود روند صعودی ابتدای کار، تغییر محسوسی نسبت به عصر روز جمعه نداشت، اما روند قیمتی دلار، کمک کرد که قیمت سکه باز هم افزایش یابد. قیمت سکه امامی معاملات امروز را با افت 15 هزار تومانی نسبت به عصر روز گذشته آغاز کرد، اما در ادامه رشد کرد و حوالی ساعا 11 و 30 دقیقه صبح به وقت ایران روی 13 میلیون و 270 هزار تومان قرار گرفت. قیمت دلار آمریکا در این مقطع 30 هزار و 940 تومان بود و اندازه حباب قیمتی سکه حدود 2.2 درصد به دست می‌آمد.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار معاملات امروز را با ثبت تغییراتی مثبت نسبت به عصر روز گذشته آغاز کرد و به مرز 31 هزار تومان نزدیک شد. قیمت سکه نیز در طول معاملات امروز رشد کرد. اختلاف بین قیمت دلار و معادل درهمی آن کوچک شد و برخی اخبار مربوط به حذف دلار 4 هزار و 200 تومانی در شبکه‌های اطلاع‌رسانی مبادله ارز جلب توجه می‌کرد.

بازار ارز  دلار