در تاریخ ۲۶ و ۲۷ جولای جلسه بانک مرکزی آمریکا برگزار می‌شود و فدرال رزرو در مورد افزایش نرخ بهره تصمیم گیری می‌کند. بر اساس گزارشی که توسط بلومبرگ منتشر شده اجماع قاطعانه‌ای وجود دارد که فدرال رزرو نرخ بهره را ۷۵ صدم درصد افزایش می‌دهد، تنها یک تیم پیش بینی کننده متعلق به  هلدینگ نامورا انتظار افزایش یک درصدی در نشست ماه جولای را دارد.

کتی بوستانچیچ‌، اقتصاددان ارشد آکسفورد اکونومیکس گفته بازار کار قوی و مخارج مصرف کننده مستحکم این فرصت را برای فدرال رزرو فراهم کرده تا به سرعت نرخ بهره را افزایش دهد.

تورم آمریکا در ماه ژوئن بیشتر از پیش بینی‌ها بود و به ۹.۱ درصد رسید این میزان از تورم از سال ۱۹۸۱ در آمریکا بی‌سابقه بوده است. اگر فدرال رزرو در جلسه ماه جولای نرخ بهره را ۷۵ صدم درصد دیگر افزایش دهد، ۱.۵ درصد نرخ بهره را برای دو جلسه متوالی، افزایش داده که شدیدترین افزایش نرخ بهره از سال ۱۹۸۰ می‌باشد. 

اقتصاددانان انتظار دارند که سرعت افزایش نرخ بهره بعد از ماه جولای کاهش پیدا کند و در ماه سپتامبر به نیم درصد و در دو جلسه باقی مانده پس از آن به ۲۵ صدم درصد برسد.  

یکی دیگر از ابزارهایی که فدرال رزرو برای کنترل تورم استفاده  می‌کند کاهش ترازنامه است.  بانک مرکزی ایالات متحده این اقدام را با تکیه بر فروش اوراق رهنی متکی به وام مسکن انجام می‌دهد و برای سال جاری حدود ۱.۱ تریلیون دلار کاهش ترازنامه انجام خواهد شد. پیش بینی می‌شود سطح ترازنامه فدرال رزرو در دسامبر ۲۰۲۴ به ۶.۵ تریلیون دلار برسد.

بلومبرگ می‌گوید در بیانیه ماه جولای فدرال رزرو احتمالا بر ادامه افزایش نرخ بهره آمریکا بدون اعلام اندازه آن، برای کنترل تورم در ماه های آتی تأکید خواهد شد.

 اقتصاددان‌های وال استریت به تازگی نگرانی‌های خود از احتمال بروز رکود را به خاطر سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو با وجود قیمت بالای انرژی و جنگ اوکراین، افزایش داده‌اند‌. ۴۸ درصد اقتصاد دانان بروز  رکود در دو سال آینده را پیش بینی کرده‌اند ولی ۴۰ درصد آنها می‌گویند احتمالا اقتصاد آمریکا برای مدتی رشد منفی یا صفر خواهد داشت و تنها ۱۲ درصد انتظار فرود نرم با کاهش رشد اقتصادی را انتظار دارند.    

در ۳۷ درصد نظرسنجی‌های رسمی از اقتصاددانان، تورم به عنوان نگرانی اصلی مطرح شده ولی ۱۹ درصد آنها هم رکود اقتصادی را بزرگترین چالش پیش روی اقتصاد آمریکا می‌دانند. 

بر اساس نظرسنجی که در ۱۵ تا ۲۰ جولای توسط بلومبرگ انجام شده ۴۵ درصد اقتصاددان‌ها انتظار دارند فدرال رزرو نرخ بهره را در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ کاهش دهد.